אביתר בנאי אהוד בנאי - אני כאן

אני כאן

אביתר בנאי ואהוד בנאי

מילים ולחן: אביתר בנאי עיבוד והפקה מוזיקלית: אסף אמדורסקי
4.5/5

אביתר בנאי, איש מאמין, ממשיך לשאול שאלות. התפיסה שלא הכל ברור לך – גם באמונתך, היא שמאפיינת את כתיבתו. השיר הוא בחינה מחודשת של מהות הקיום והזהות האישית והכרה בקשיים שבעטיים "האם אני בורח מעצמי"? "האם מותר לי להאמין בעצמי/ האם מותר לי להיות אני?" התשובה מגיעה בבית האחרון – האהבה מעל הכל. "אני כאן אני עף אני נפתח/ הו אני כאן, הו אני עף, נפתח/ אהבה, אהבה, אהבה…" 
הדואט  נוצר לקראת ההופעה המשותפת של אביתר בנאי ואהוד בנאי, אבל הוא נשמע לא כמקדם מכירות (הגם שהוא עשוי לקדם) אלא כצורך אמיתי של אביתר לשתף עוד קול בהתהליך ההתלבטויות, וכשהקול הוא של אהוד – התחושה מתעצמת. הדואט מוגש בצורה של שאלה תשובה. בין השניים ומתפתח על מסלול מוסיקלי שמעצים את הדיאלוג. המוסיקה נעה באפיק אמצע דרך לא כלהיט קונבנציונאלי, אלא כמהלך מוסיקלי שמתבסס על ההרמוניות הקוליות המתקשטות בצלילים אלקטרונים. בעיבוד של אסף אמדורסקי – התפתחות השיר מובילה לשיא אמוציונאלי, שבו שולטת החזרה על המילה "אהבה" במערבולת אטרקטיבית של צלילים. זה אולי נשמע נדוש/ נאיבי, אבל הקולות המשתלבים מספקים תשובה עוצמתית לכל מי שמתלבטים במהות קיומם/ זהותם. "אני כאן" אומר להם – כשאתם במצוקה – לכו עליה, על האהבה. בזכותה תרגישו שאתם קיימים.

**** אביתר בנאי:  "אמרה לי משהי, שאתה יכול לדעת הרבה על עצמך, לפי איך שהבן שלך מרגיש כשאתה תופס אותו עושה משהו שאתה לא מרשה. האם הוא נבהל? מסתתר? או שהוא יודע שמותר לו לטעות. האם הוא מרגיש מוגן? אהוב? או שבעולם שלך אסור להיכשל, אסור לטעות. כולם צריכים תמיד להיות מושלמים. גם את עצמך אתה אוהב רק כשאתה מושלם? או שמותר לך לטעות. מותר לך להיכשל? משהו בדיבור שלי עם עצמי משתנה. כל רגשות האשמה האלה, הביקורת העצמית הקטלנית הזו. אני מחליף את הדיבור הפנימי לדיבור של אמון וחמלה. אהבה. בצומת הזו נכתב השיר הזה"

האם החיים האלה שלי, האם אני בורח מעצמי
חסר זהות עקור או נטוע
לא שייך מעופף בחלל, מבקש מקום שלי אמתי
פרחים בגינה מפעיל מכונה

האם תסכים להתפעל ממעט, להיפתח אל היופי
כניסה אל האהבה עולה הרבה
האם אתה מוכן?
כן אני מוכן.

הו אני כאן, הו אני עף, נפתח
הו אני כאן, הו אני עף , נפתח

האם מותר לי להאמין בעצמי, האם מותר לי להיות אני
בלי מאמץ, בלי להוסיף
האם מותר לי להיות יפה, האם מותר לי לטעות, מותר לי לראות
האם שומרים עליי, האם אני מוגן

האם תסכים ליפול ולקום להיפתח אל הדרך
כניסה אל האהבה עולה הרבה
האם אתה מוכן?
כן אני מוכן

אני כאן אני עף אני נפתח
הו אני כאן, הו אני עף, נפתח
אהבה, אהבה, אהבה…

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן