אורי הרפז מנגן נחום היימן

מנגן נחום היימן

אורי הרפז

הפקה עצמאית
4/5

שירי נחום היימן ללא מילים? יש מצב? הרי יופיים של שיריו הוא בחיבור האולטימטיבי בין המילה ללחן. אז ככה: אני שומע את צלילי הגיטרה של אורי הרפז, ולא תאמינו – השירים של נחצ'ה פורחים כמו פרחים באביב גם ללא המילים. הגיטרה שרה אותם.
איך? נתחיל בזה שהרפז (חציו של צמד הפרברים) מאוהב בשירים של נחצ'ה, חי אותם. מתרפק עליהם. הרפז מפעיל לא רק מיומנות טכנית, גם  שליטה בסגנונות שונים, ממוסיקה קלאסית ועד לטינית, והוא מצליח לשמור על  הרוח המקורית של השירים.
כמוסיקאי, נחצ'ה שילב בין המוסיקה הקלאסית שעליה גדל והמוסיקה העממית אליה נמשך. אלה הם גם המרכיבים המאפיינים של הרפז, מוסיקאי וגיטריסט, שפיתח משך השנים משיכה מיוחדת גם למוסיקה הברזילאית.
חיבור עם צמד הפרברים? תלחצו בשלט 23 – "רק הד קולך". תזכורת יפת צליל גם ללא המילים של איתן פרץ.
עשרים ושישה שירים שהם שילוב של כישרון פריטה, רגישות, עיבודים אלגנטיים ואהבה ללא תנאי למוסיקה הישראלית של היימן. צלילים שהם הצדעה צנועה למוסיקה של המלחין הנפלא. הד קולם של המיתרים למוסיקה העל זמנית שלו.

שירים: פוגה קטנה, חופים, את ואני והרוח, שיר בארבעה בתים, ארץ שבעת מינים, זה לא הצבע, מה שיש לי לומר לך, תיבת הזמרה נפרדת, שירים עד כאן, מרדף, נחל התנינים, שדות ירוקים, שירי היונה והשושן, כמו ציפור מטורפת, שיר אהבה ישן, עוד חוזר הניגון, כמו צמח בר, אילו כל האוהבים, שדרות בגשם, החול יזכור, זאת ירולשלים, , זה קורה כל פעם, רק הד קולך, הגביע, קצת עיצבון ערבה, משחקים מותרים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן