אחינועם ניני וגיל דור Afterallogy צילום מרגלית חרסונסקי

אחינועם ניני Afterallogy ההופעה

ניני עושה ג'אז, כחלק אינטגרלי מעולמה האמנותי.

4.5/5

טרמינל 4 מתחם התחנה מוצ"ש מאי 2021. אחינועם ניני מציגה אלבום חדש Afterallogy בשידור סטרימינג חי למועדון הג'אז היוקרתי Blue Note  בניו יורק. השירים ברובם – סטנדרטים של ג'אז. על הבמה היא והמלווה הקבוע-נצחי שלה, גיל דור, זוג מוסיקלי משמיים. בהדרן יצטרף במפתיע הפסנתרן זוכה הגראמי, רוסלן סירוטה. ניני, זמרת בעל יכולות זמרתיות מופלאות, מנסה להוסיף נופך חגיגי כמעט לכול פרוייקט שהיא עושה. בלונוט, סירוטה. תמיד ערכים מוספים, כמו גם אנרגיות מוספות, נוכחות בימתית קורנת.
אל תנסו הגדרות. היא הזמרת הכי רב תרבותית, שהכרתי. ג'אז הוא מוקד משיכה אחד. היא עשתה שירים נפוליטניים עם רבייעת סוליס,  התחברה לבאך ב – Letters To Bach בהפקתו של קווינסי ג'ונס, חברה לפט מתיני על תקן מפיק מוזיקלי ב-Noa, תקליטה הבינלאומי הראשון, התארחה אצל בובי מקפרין וצ'יק קוריאה באמפי שוני. הרשימה עוד ארוכה.
והנה ג'אז, שירים שהיא הקליטה בתקופת הסגרים בתנאים ביתיים. אל תגדירו אותה זמרת ג'אז. ניני אוהבת לגעת בתרבויות ובסגנונות שונים, וגם ג'אז הוא אלמנט אהוב ונוכח במוסיקה שלה. היא לוקחת את הסטנדרט לחלקה הלירית שלה בליווי-עיבוד המעודן של גיל דור, מעניקה לשיר יופי משלה. אני זוכר שאת This Masquerade של ליאון ראסל היא ביצעה עם הגיטריסט והזמר  ג'ורג בנסון בגרסה חשמלית קצבית. הפעם – זה נשמע לירי יותר, אינטימי יותר, מעודן יותר. פחות סווינג ויותר אינטרפרטציה. זה הייחוד והמיוחדות של ניני. השיר עובר לחלקה שלה, ולכל סטנדרט מתאימה את הסיפור שלה בפרייזינג, בהבעות פנים, בתאטרליות קברטית.
בביצוע של But Beautiful היא הצליחה בחיבור של הסאבטקסט והג'אז. שלמות שכזו. "אלוהי", החיזיון ההומוריסטי של לאה גולדברג (לחן: גיל דור) נכנס  לקברט אולד סקול, גולדברג אפופת עשן סיגריות, מתנגנת בסווינג, שאכן נשמע סטנדרט, וסטנדרט מקורי בעברית – לא עניין של מה בכך.
ביצועים מצוינים נוספים: Darn That Dream של דקסטר גורדון, Eyes Of Rain, שיר שכתבה בהיותה תלמידה ב"רימון" והגישה אותו למורה שלה דאז  – גיל דור, שממשיך ללוות אותה מאז כשלושים שנה. הוא עצמו ניגן יפהפה קטע מקורי Walth For Neta. לקראת סיום חרגה מהאלבום החדש להדרן של 4 שירים עם רוסלן סירוטה בקלידים, ביניהם שיר שלו שניני חיברה לו מילים – There's a Song.
אחינועם ניני עושה ב – Afterallogy  ג'אז, כחלק אינטגרלי מעולמה האמנותי הצרוף שלה בקולה הנדיר, ביכולת לקחת כול שיר למקומות שלה, בעידון, בפרשנות ייחודית, בדקויות ובביטחון הבימתי.

צילום: מרגלית חרסונסקי

אחינועם ניני – But Beautiful

אחינועם ניני Anything Goes

אחינועם ניני Something's Coming

אחינועם ניני Calling Home

אחינועם ניני – Darn That Dream

אחינועם ניני – Eyes Of Rain

אחינועם ניני -Every Time We Say Goodbye

אחינועם ניני ורוסלן סירוטה – That's a Song

My Funny Valentine
This Masquerade
Anything Goes
Oh Lord אלוהי
But Beautiful
Something's Coming
Calling Home
Darn That Dream
Lush Life
Eyes Of Rain
Walth For Neta
Every Time We Say Goodbye
_________________
הדרן עם הפסנתרן רוסלן סירוטה

מישאלה
אילנות
There's a Song
אורי

אחינועם ניני – Letters To Bach

אחינועם ניני פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן