יום אחד

אלון אולארצ'יק אלעד אדר

הפצה: היי פידליטי
4.5/5

בדיעבד אלון אולארצי'ק יכול להרשות לעצמו לומר: בזכות אלעד אדר התחדשתי. אלעד אדר יגיד לעצמו: הייתה לי הרגשה נכונה. אלמלא אולארצ'יק לא הייתי מגיע לשירים האלה. שניהם, אגב, צודקים. בדיעבד, גם שיטת העבודה הוכיחה את עצמה – מסגרת מגבילה לפיה כותבים שיר ביום עבודה אחד כולל הקלטת סקיצה. לא ייאמן כמה לחץ משדרג אמנים.
התוצאה מאשרת: נועדו. 8 שירים הם המורכבות שבפשטות במנגינות בעיבודים. שירים של מה אני ואיך אני ביחסים ("כשנרגע", "לא רואה אותך" – עם יהודית רביץ, "אם תרצי"), נוסטלגיה ("מסטיק") הרהורים-הגיגים על הקיום ("הולך חוזר", "לכל דבר סיבה") על האהבה ושברונה ("נורמלי בנאלי", "יום אחד")
הקו העובר לאורך האלבום הוא מלו-מלנכולי, ורק השיר האחרון – "יום אחד", שכתוב בלשון סיפורית עתידית ("יום אחד הוא יתעורר") דרמטי יותר מהאחרים: מה שיקרה לו בעקבות הפרידה: "יהיה מוכן להתקרב/ וכמו חדש להתאהב/ יום אחד הא יתעורר ממך/ יפרוש כנף לתמיד". שיר מרטיט עד מצמרר.
לעומת השיר הטעון הזה, השירים האחרים נעים על קו אווירה רגוע ומפויס. אין כאן פיצוצים. האזנה במקצב הרדיו הידידותי. מעבירים הילוך ונותנים למוסיקה לזרום, במלודיותה הנוגה, בנגיעות האקוסטיות היפות, גם בהרמוניות המלטפות. פשטות מהסוג שאין למהר לבשר עליה כעל הדבר הבא במוסיקה, אבל שובה באינטימיות הקסומה.
אלעד אדר ידע להעשיר את הקווים המלודיים של אולארצי'ק – בשילובים אפקטיביים של אקוסטי וחשמלי, מבנים-מהלכים-מעברים מפתיעים ועושר צלילי שמעניק נדבך נוסף של יופי לשירים. טובים השניים, וזו אינה קלישאה.

שירים: מסטיק, הולך חוזר, כשנרגע, לכל דבר סיבה, לא רואה אותך – עם יהודית רביץ, אם תרצי, נורמלי בנאלי, יום אחד.

 מסטיק – הקליפ

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. יוסי היקר, אני אוהב מאוד את האתר שלך ומבקר בו הרבה. זה אחד מהמקומות היחידים אשר מקיפים חלק ניכר מהיצע המוזיקה החדשה, ומראים על הבנה ועל אהבה אמיתית למוזיקה.

    עם זאת, לא פעם אני חש, שאתה נדיב מדי עם הציונים שאתה נותן. כמו במקרה זה, של אלבום די בינוני וחסר ברק, ובכל זאת הוא קיבל ציון כמעט מקסימאלי.

    אני מבין את הלחץ של היחצנים לפרסם ביקורות חיוביות, אבל ממקום מושבך, אני חושב שיש לך את האפשרות להפגין קצת יותר קשיחות ובררנות בציונים.

    תודה, והמשך פעילות מבורך!

  2. כן..לפחות שני הסינגלים הראשונים היו אחלה-
    מסטיק ולא רואה אותך.
    הגיעה השעה למשהו רענן מאלון אולארצ'יק המוכשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן