אלניס מוריסט חולקת קאבר של חג המולד שמח

אלניס מוריסט חולקת קאבר של "חג המולד שמח" של ג'ון לנון ויוקו אונו.

"השיר מרגיש רלוונטי מתמיד השנה"

/5

אלאניס מוריסט שרה את "חג המולד שמח (המלחמה נגמרה)" של ג'ון לנון ויוקו אונו. "השיר מרגיש רלוונטי מתמיד השנה", היא אומרת. בקליפ לקאבר נראים מוריסט ומשפחתה תחובים במיטה גדולה ולבנה מוקפת פרחים, פוחלצים, גיטרה ופוסטר 'מיטת שלום' המפורסם של לנון ואוקו.
"מבחינתי זה כבוד לכסות את השיר מחמם הלב הזה," אמרה מוריסט. "הטקסט מרגישים חזק מתמיד, והשנה הייתה שנה של חוסן גדול וחיבור של כל התחושות. הלוואי והשיר הזה ישמש כחיבוק לכולם. בסופו של דבר הכל יהיה בסדר, ואפילו אם זהה לא בסדר, זה לא הסוף."

*** (Happy Xmas (War Is Over – "חג מולד שמח (זה סוף המלחמה) הוא שיר לחג המולד, שיצא בשנת 1971 כסינגל ידי Plastic Ono Band, הרכב הסולו של ג'ון לנון ויוקו אונו, שכתבו יחד את מילותיו. זהו השיר השביעי של ג'ון לנון לאחר פרישתו מהביטלס, ובין המפורסמים שבהם. השיר הגיע למקום הרביעי במצעד בבריטניה בשנת 1972 ולמקום השני לאחר רצח ג'ון לנון בדצמבר 1980.

השיר נכתב למעשה כשיר מחאה כנגד מלחמת וייטנאם, ולאו דווקא כשיר חג, אבל הפך מאז כתיבתו לאחד משירי חג המולד המושמעים והאהובים בתקופת חג המולד, בהקשר של שירי חג, המציינים את אהבת האדם והנדיבות של תקופת החגים.  זו כמובן לא היתה כוונת המשוררים – שביטאו בשיר אמירה אירונית כנגד המיליטריזם וחוסר האנושיות של האדם.

(Alanis Morissette – Happy Xmas (War Is Over

John & Yoko Plastic Ono Band & Harlem Community Choir Happy Xmas

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן