אסף אמדורסקי וקרני פוסטל בהופעה

אסף אמדורסקי וקרני פוסטל בהופעה

אמדורסקי צובע את שיריו בגוונים אקוסטיים רכים. מחליף סגנונות.

הפקה עצמית
4/5

אסף אמדורסקי הוא אמן ורסטילי שבודק אפשרויות חדשות למוסיקה שלו, האלבום החדש הוא Cover Versions, גרסאות חדשות על המוסיקה שלו. האנפלאגד כקונטרסט לאוריינטציה האלקטרונית. אמדורסקי מחזיר את שיריו לקווי מתאר ראשוניים, מערטלם במידה מסוימת. יחד עם קרני פוסטל (צ'לו, שירה) הוא צובע אותם בגוונים אקוסטיים רכים. מחליף סגנונות. ההקלטה היא ממופע חדש של השניים (שלפי דפי היח"צ יש להם היכרות ארוכה מאז בית הספר העממי ועד שיתופי פעולה מקצועיים במהלך הקריירות שלהם).
למה אסף אמדורסקי צריך את זה? תקשיבו לגרסה האקוסטית ל"רוך וקושי". זה אינו אמן אחר שמבצע את השיר, אבל הגרסה הזו מעניקה לשיר נופך אישי יותר לעומת הגרסה המקורית. מחיאות כפיים מוצדקות. המינימליזם האקוסטי מעניק גוון אינטימי יפהפה גם ל"בראשית" – כמעט שירה נטו בליווי גיטרה אקוסטית בודדת. העירום המוסיקלי מדגיש גם את קווי המתאר הראשוניים של "רכבת לצפון", כשהצ'לו של פוסטל מעטר בצליל באסי המוסיף לשיר מתח מסוים.
בגרסת האנפלאג לוקח אמדורסקי על עצמו אתגר כזמר. יש כאן העזה, כי העיבודים אלה הופכים את האלמנט הווקאלי לשחקן בולט יותר בהצגה. הוא בו עומד בהצלחה ב"מעיין", גם ב"סיני" במנעד גבוה ומתכוון ובלווי צליל צ'לו שמוסיף רובד אפלולי יפה לנרטיבים. הדואט בין אסף לקרני ב"רבים הימים" זוכה לנפח משדרג בזכות הקצב והצליל הבאסי של הצ'לו.
לא לכל שיר מתאימה הגרסה האקוסטית. ב"15 דקות" העדפתי לחזור לגרסה האלקטרו-דאנסית –  שמייחדת אותו. אבל "אהבה חדשה" זכה לגרסה אקוסטית בעיבוד מצוין לצ'לו ולגיטרה אקוסטית ושני קולות, שמתפתחת בקונטקסט דרמטי קצבי מלהיב וסוחף.
שורה תחתונה: בהיבט הנוסף על יצירתו, הצליח אסף אמדורסקי להאיר חלק משיריו באור חדש. הניסיון יותר מלגיטימי. לפי התוצאות – מתבקש.

שירים: השמיים הכחולים, יקירתי, רוך וקושי, בראשית, רכבת לצפון, מעיין, רבים הימים, משהו שאני לא יכול, רעידת אדמה, 15 דקות, סיני, אהבה חדשה.

 

אסף אמדורסקי פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן