פסטיבל גלסטונברי

אפילו אולפני אייבי רוד נסגרו

נפילתה של המוסיקה בימי הקורונה

/5

תעשיית המוזיקה עוברת את המשבר הגדול ביותר בתולדותיה מאז התפרצות נגיף הקורנה. זה מתחיל בביטול פסטבילי ענק כמו גלסטונברי וקואצ'לה, והופעות הקיץ של הכוכבים הגדולים. זה ממשיך בתשתית שלמה של מוזיקאים, נגני אולפן, טכנאי סאונד, סוכני כרטיסים, תקליטנים, חברות מוזיקה, מנהלי הופעות, עובדי במה ועוד שחרפת רעב כבר אורבת לפתחם.
הנה דוגמא למצבה העגום של התעשיה: זו הפעם הראשונה זה 89 שנה, שדלתות אולפני ההקלטות Abbey Road Studios נסגרו. אולפן ההקלטות בצפון לונדון נמצא בלב ליבה של המוסיקה הבריטית מאז פתיחתם ב-1931. הם נשארו פתוחים במהלך מלחמת העולם השנייה, כאשר גלן מילר, נגן הג'אז ומנהיג להקות הסווינג, עשה את הקלטותיו הסופיות בשנת 1944. הביטלס הפכו את האולפנים אותו למפורסמים ביותר בין אולפני העולם בשנות השישים. קייט בוש, סטינג, בלר , רדיוהד, איימי וויינהאוס, אדל ואד שירן הקליטו שם.
לאחרונה הוציאו האולפנים הודעה: "בהתאם לאמצעים המחמירים שהנהיגה ממשלת בריטניה כדי להגביל את התפשטות נגיף הקורונה, האולפנים סגורים כאשר רק צוות האבטחה שלנו נותר על כנו . גם האשפים הטכניים של Abbey Road, שירותי המיקסינג והמאסטרינג המקוונים של האולפן אינם זמינים עוד".
ההשפעות הקטלניות ביותר של הנגיף על תעשיית המוזיקה הן ביטול מוחלט של כל ההופעות, הפסקה טוטאלית של פעילות ההקלטות וצילומי הוידיאו. פרנסתם של מיליוני מוזיקאים ועובדים עצמאים (פרילנסרים) אחרים במוזיקה ובכל ענפי היצירה באופן נרחב – בסכנת חורבן ממשית. על פי UK Music, המייצג את כל ענף המוזיקה כולל את מגזר ההופעות, כ -72 אחוז מהעובדים בענף המוזיקה הם עצמאים.
כפתחי יציאה מהמשבר מציינים בראש ובראשונה סיוע הצלה של הממשלות, ובשורה תחתונה את שרותי הסטרימינג שאמורים להיות יותר מבוקשים בימים שחובבי המוסיקה מסוגרים בבתיהם. מעריצים רבים עברו מפורמטים פיזיים לשירותי סטרימינג כמו ספוטיפיי, אמזון מיוזיק ואפל מיוזיק. צריכת מוסיקה בסטרימינג מהווה כשישים אחוז מההכנסות במדינה כבריטניה. המדיה הדיגיטלית היא היחידה שיכולה להמשיך ולתפקד במשבר ביתר קלות מאשר מגזר המוזיקה הפיזית. גם ערוצי היוטיוב מתחילים להוות פקטור, כשאמנים פותחים ארכיונים (פינק פלויד) ומשדרים 24 שעות ביממה נונסטופ (ניק קייב).
בישראל: אין עדיין אור בקצה המנהרה: זאפה וערוץ 12 מקיימים הופעות לסלון הביתי, אבל פתיחתה מחדש של עונת ההופעות עדיין אינה נראית באופק. התוצאה: כ-  150 אלף עובדי הענף אינם עובדים / מתפרנסים. הם היו הראשונים להיפגע כלכלית בשל המגפה, ויהיו האחרונים לשוב ולעבוד, דבר אשר יביא רבים מהם לקריסה כלכלית.
אביב גפן קרא לנתניהו להיפגש עימו ואמר כי "באתי מדאגה עמוקה כי חבל התלייה מתהדק יותר ויותר על עולם התרבות, אין סיכוי שיעמדו בזה. נראה הרבה אמנים קורסים. נסגרנו בשקט, אבל זה יהפוך לכאוס ורעש ברחובות. דעותיי ידועות אבל באתי הנה להגיד לנתניהו להיפגש איתי דחוף אני יכול להסביר לו את האסון הגדול שפוקד אותנו – לא אעמוד מנגד ואשתוק".

זו הזדמנות לחזור ל"מתחילים מחדש" למילים ולחן של  תלמידי ותן חלקנו, בעיבוד ובהפקה מוזיקלית: מתן דרור , איחוד יוצא דופן שנולד מתוך פרויקט ״ותן חלקינו״-מפגש שבועי של אמנים כותבים ומלחינים שנרתמו  למסע של שיתוף הקשבה כשהגורם המחבר הספר ״ותן חלקינו״ המכיל ו קטעים מהגמרא. מתי זה קורה?

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן