טיילור סוויפט

"אפל" נכנעת לטיילור סוויפט

שרותי מוסיקה בהזרמה נכנסים להילוך גבוה

/5

המהפכה בעיצומה. גם חברת אפל נכנסת לשיווק מוסיקה בטכנולוגיית Streaming, באמצעות הזרמת מדיה דיגיטלית למשתמש הקצה. השירות החדש הוצע  ל-90 ימי ניסיון חינם, אבל אז הודיעה טיילור סוויפט, כי היא  מסירה השתתפותה מהמבצע של החברה העשירה, ששוויה נאמד ב-700 מיליארד דולר, מאחר שהחברה החליטה לא לשלם תמלוגים לאמנים בתקופה הזו.  ראשי החברה הבינו כי הם אינם יכולים לוותר על גורפת מיליונים כמו סוויפט. הם גם חששו לנזק התדימי בעקבות המכתב שלה.  (ראו המכתב למטה) התוצאה: החברה חזרה בה מהכוונה לא לשלם תמלוגים לאמנים בתקופת מבצע ה-90 יום. .

עם הצטרפותה של אפל, בעלת האייטיונס  לשירות ה – Streaming, נכנסת התחרות המסחרית בתחום הזה להילוך גבוה. עכשיו כבר ברור: ספרית המוסיקה הפיזית הוותיקה נמצאת בשלבי גסיסה סופיים. מכירות אלבומים צונחות  מטה במהירות בלתי ניתנת לעצירה מאז צרכני התחברו לאוזניות האייפוד ושאר נגני המוסיקה. גם ההורדות רגילות של מוסיקה  נמצאות בנסיגה.
הזרמת מוסיקה מקוונת באמצעות חברות המספקות את השירות תמורת תשלום מאפשרת למאזין להיחשף לעולם ומלואו של מוסיקה, לאין ספור שירים, ז'אנרים באמצעות מכשירים דיגיטאליים שונים. מדובר בשירות מוסיקה המחייב חיבור לאינטרנט וצורך נפח גלישה.
החברות החלוצות בשרותי הזרמת מוסיקה כמו פנדורה Pandora ו – ספוטיפיי Spotify תופסות עדיין את נתח השוק הגדול, הראשונה עם 80 מיליון מנויים, השנייה עם 60 מיליון מנויים. אליהן הצטרפו סלייקר, שרותי רדיו אינטרנטי עם תכונות חדשות אטרקטיביות למשתמש, סונגזה Songza – אפליקציה אטרקטיבית בפורמט streaming 2.0 של שירים וערוצים, המתבססים על נושאים ומצבי רוח. Google Play Music, Tidal – שהושק ע"י ג'יי זי, בעל איכויות הסאונד הגבוהות ביותר, ועכשיו אפל  Apple Music  שמציעה את 37 מיליוני שירי האייטיונס (יותר מכל חברת סטרימינג מיוזיק אחרת)  בהזרמה ללא הגבלה, במודל של שירות חודשי.
השירות מושק ב-100 מדינות במקביל  כולל ישראל (החל מה-30 ביוני) בעלות חודשית של 9.90 דולר למנוי בודד או 14.90 דולר למנוי משפחתי, הכולל עד 6 משתמשים.
בישראל, מחירו הרשמי של שירות Apple Music יעמוד על 29.90 ש"ח לחודש למנוי בודד או 44.90 ש"ח למנוי משפחתי. מחירים אלו נחשבים לגבוהים בהשוואה לשירותי המוסיקה המקומיים
אין ספק כי מדובר במתחרה לשירות Musix של חברת פלאפון, שעלותו החודשית היא 19.90 ש"ח. שירות Musix כולל מעל מיליון שירים והוא מוצע גם באמצעות אפליקציות סלולריות וגם באתר אינטרנט. בהשוואה לשירותי המוסיקה של סלקום ופרטנר, שירות המוסיקה Musix הוא היחיד מבין השלושה הכולל תמיכה בהאזנה לא מקוונת (Offline) כך שהמשתמש יכול להאזין שוב לשירים שהאזין בעבר – ללא צורך בחיבור אינטרנט.  גם אפל תאפשר למשתמש לשמור שירים להאזנה לא מקוונת, כדי לאפשר לו להאזין למוסיקה במקומות ללא חיבור לאינטרנט (כמו בטיסות או כאשר אין קליטה.

המכתב של טיילור סוויפט לחברת אפל

"אני כותבת את המכתב כדי להסביר מדוע לא אאפשר לאלבומי 1989 להיות אחד המוצרים בשירות הזרמת המוסיקה  החדש של Apple Music.  אני חושבת שחובתי היא להסביר את המהלך, כיוון שחברת אפל הינה השותף הבכיר והאוב ביותר במכירות מוסיקה ואף מנתבת עבורי נתיבים כדי להיות בקשר עם מעריצי. אני מכבדת את החברה, את התחכום של אנשיה בעלי היכולות הטכנולוגיות לפרוץ גבולות.
"בשירות החדש שלה, מציעה חברת אפל 3 חודשי ניסיון חינם לכל מי שיחתום על השירות. אני לא בטוחה, שהצרכנים יודעים, שאפל לא תשלם לאמנים, ליוצרים ולמפיקים עבור שלושת החודשים האלה. מבחינתי, זהו צעד מזעזע, מאכזב שאינו תואם את  מאפייניה של החברה  הנדיבה והמתקדמת שאני הכרתי. אינני מדברת על עצמי. למזלי, מצבי טוב. הוצאתי את האלבום החמישי שלי ואני יכולה לכלכל את עצמי, את להקתי, את הצוות שעובד איתי והקבוצה שמפיקה את הופעותיי. אני מדברת על אמנים חדשים, יחידים ולהקות שהוציאו זה עתה את הסינגל הראשון שלהם, ולא ישולמו על ההצלחה שלו. אני מדברת על היוצר הצעיר, שסוף סוף קיבל הזדמנות להשתמש בתשלום התמלוגים לכסות חובותיו. אני מדברת על המפיק שמשקיע ממש כמו שאנשי אפל משקיעים כדי לפרוץ דרכים חדשות, אבל גם הם לא יקבלו שכר על עבודתם משך 3 חודשים.
"זו אינה תלונה שמגיעה מנערה כועסת מפונקת. זוהי הזדהות עם כל אמן באשר הוא, שחושש לדבר באופן פומבי משום ההערצה והיראה למותג אפל.
"אפל עובדת על דרך לתגמל את האמנים על שירותי הזרמת המוסיקה. זוהי התפתחות נפלאה. אנחנו גם יודעים שהחברה הזו מצליחה בצורה אסטרונומית ושהיא מסוגלת לשלם לאמנים, כותבים ומפיקים עבור 3 החודשים האלה, אפילו שמדובר בחודשי מבצע חינמיים. 3 חודשים הם זמן רב, כשמדובר בשכר, וזה ממש לא הוגן לבקש ממישהו לעבוד בחינם. אני מאוד מקווה, שזה יתוקן ואני אצטרף כדי לסייע לקידומו של השירות החדש. עדיין לא מאוחר לשנות את ההחלטה. כמו שאנחנו לא דורשים מכם לספק לנו אייפונים בחינם, אל תדרשו מאיתנו לספק לכם מוסיקה ללא תגמול".
כאמור, חברת אפל קראה את המכתב של טיילור סוויפט והחליטה לחזור בה מההחלטה לשווק את מבצע  שלושת החודשים חינם בלי לשלם תמלוגים לאמנים.

 

וידיאו: טיילור סוויפט – Bad Blood עם 235 מיליון צפיות

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן