דודו טסה צילום מרגלית חרסונסקי

אקוסטי למהדרין ב-360 מעלות

דודו טסה

5/5

הלהקה ירדה מהבמה. דודו טסה התיישב כדי לסיים עם "אני גיטרה" של נעמי שמר “אני גיטרה הרוח מנגן עלי בחילופי עונות”. צמרמורות. זו היתה רוח של השראה גדולה, כאילו הוא כתב את השיר ושר על עצמו. הקהל בבארבי הדחוס רצה עוד. 24 שירים לא הספיקו לו.
זה היה סיום מרטיט לאחת ההופעות הטובות של טסה, שאני זוכר –  מופע אקוסטי על במת 360  מעלות. הופעת אנפלאגד הראשונה שטסה עושה ב-20 שנות הקריירה הכל כך מגוונת ועשירה שלו. זה הגיע בזמן, בעיתוי הנכון.
הכישרון של דודו טסה הביא את השירים למקומות קצת אחרים, חלקם מקסימים, חלקם מעוררי ריגושים. רעיון האנפלאגד – שיר עירום מדציבלים של גיטרות חשמליות, אינו אומר שירים המנוגנים כמו בסקיצות בחזרות, אלא ניסיון להפשיטם כדי להלבישם מחדש, אולי אף להעניק להם עומק מחודש, בעיבודים הרבה פחות תלויי סאונד.
העובדה שלא היה להם כיסוי של כלים חשמליים וסאונדים גדולים, חייבה את טסה לביצועים יחודיים. האופי האקוסטי-הפולקי העניק לחלק מהשירים יופי ועומק יותר מאשר בגרסאות המחושמלות. העיבודים הבליטו גם את האינטגרציה, שטסה מייצר בין מערב למזרח – בתכנים , בצלילים, בביצועים, בחיבור בין כלים: קאנון, צ'לו, גיטרה חשמלית, קמנצ'ה (הופעת אורח  בהפתעה – מרק אליהו) "ים אל עביה" ו"פוגל אל נחל" ו"פריד" מצד אחד, "עיר ובהלות", "עם חלומות כאלה", גם השירים האישיים הדרמטיים – "נעמוד בזה", "יש בינינו בית".
האוריינטציה האקוסטית אפשרה לטסה לפרוש יריעה רחבה של שירים, להבליט את עצמו כסינגר-סונגרייטר, כטרובדור. זה לא שגילינו טסה אחר. אמן כמוהו לא משנה עורו. אקוסטי או מחושמל, דודו טסה הוא אותו דודו טסה, כשהוא ישוב על כיסא ומעניק למילים עוצמה שפוגשת את מיתרי הקול, את השירים בקווי המתאר הראשוניים שלהם, מתחבר למקורותיו ומחבר את כל חלקיו לשלם שהוא כור היתוך מוסיקלי נפלא.
גם אם המופע יחזור ב- 180 מעלות, אני הולך עוד פעם.

נגניםניר מימון – בס, אריאל קסיס -קאנון, ישי אפטרמן – כלי הקשה, נועה איילי – צ׳לו נגן
אורח: מארק אליהו – קמנצ'ה

שירים: מגיע לי יותר, אמא מדברת, איזה יום, הגולה, 2006, בדיוק בזמן, עיר ובהלות, עם חלומות כאלה, יש בינינו בית, פריד, זנב זאב, מעליות, רץ, צומת דרכים, לולה, ים אל עביה, פוגל אל נחל, לא מרגיש טוב, בסוף מתרגלים, מתוך בחירה, נעמוד בזה, הלילה לא, אני גיטרה

צילום: מרגלית חרסונסקי

הגולה

עם חלומות כאלה

פריד

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן