שירלי צ'ארלי מור

מדוע העיפו את שירלי צ'ארלי מור?

אקס פקטור 3

3/5

האודישן הקבוצתי הוא חלק בלתי נפרד מחוקי המשחק באקס פקטור. הצטברו הרבה מועמדים, וחייבים לנפות כדי להגיע לנבחרות הסופיות. המטרה מושגת – אבל אחרי לא מעט עיוותים, קיפוחים ופשרות.
האודישן הקבוצתי אינו מאפשר מבחן הוגן של יחידים, בטח לא של להקות. חלק מהמשתתפים אינם מקבלים די זמן שירה במסגרת הביצוע הקולקטיבי, ואינם יכולים להוכיח את עצמם. המבחנים נראים לעיתים מחופפים ולא מהוקצעים – רק כדי לעמוד בחוקי משחק הטלוויזיה. למשל: ניפויו של ההרכב ג'ין דיפרטמנט הוא פספוס, שאינו מעיד על חשיבה מחוץ לקופסא של השופטים, שנראים לעיתים אובדי עצות, בגלל שהמסגרת הקבוצתית אינה מאפשרת להם שיפוט מדויק. לעיתים הם מעבירים את כל הקבוצה, לעיתים הם מייצרים צמדים ושלישיות כפתרון של פשרה. למשל: הצמד בסטון וצוויטי ומגיאר ביטון הפכו לשלישייה. למה? מה הקשר ביניהם?
הקיפוח הבולט והתמוה בשלב הזה היה של אחת הראפריות היותר מוצלחות של התוכנית, שהתחרתה בקבוצה הכי בעייתית בשלב האודישן הקבוצתי – זו של הראפרים. שירלי צ'ארלי מור נופתה בסיום האודישן, והשאירה סימן שאלה ענק – מה הניע את השופטים להעיף אותה? הסיבה אינה אי הכישרון שלה. היא בעיני אמנית מחוננת במסגרת הז'אנר. האם נכשלה משום שהיה לה קטע קצר מדי במסגרת הקבוצה מרובת הראפרים שהפכה ל"רכבת הרים", כפי שמישהו כינה אותה? גם בכך אני מטיל ספק. השופטים הרי הכירו את כשרונה מהאודישן הראשון. סאבלימינל, שהודיע לה על הגזרה, לא נימק את ההחלטה. הוא רק הודיע לה: "היו מכות (בין השופטים – י.ח) את עושה ראפ מגניב לגמרי, התלבטנו הרבה, והחלטנו שאת אינך יכולה להמשיך איתנו לשלב הבא".
אם עושה ראפ מגניב – למה היא בחוץ? – כובע. פשוט – נאלצים להיפרד ממנה. נימוקים? לא שמענו מילה לא רק מסאבלימינל אלא גם משירי מימון, עברי לידר ומשה פרץ. רק  פניהם העידו שמשהו לא תקין ארע כאן. אנחנו, הצופים, לא שותפנו במהלך ה"מכות" ביניהם ולא הורשינו להיכנס לסוד ההחלטה לנפות אותה. סוג של הונאת הצופים. מי שיגיד – תרמית – לא אתווכח איתו.
החלטה שכזו, במיוחד כשמדובר במי שנולדה לז'אנר הזה, מיוחדת ומקורית – ראויה לגינוי. היא שוב מעוררת חשד, שהצופה בתכנית אינו מודע למה שמתרחש מאחורי הקלעים, ומה באמת הניע את השופטים לנפות אותה, ולהעדיף לאלתר קבוצה משתי מועמדות, הדר ואלמוג, שנופלות ממנה בלפחות בשתי דרגות. נכון אמרה שירלי צ'ארלי מור לאחר הניפוי: "יש אנשים שבשבילם ראפ זה ז'אנר. בשבילי זו דרך חיים". וזהו כל ההבדל, אני אומר לסאבלימינל: מי שמחזיק בתיק הראפ מבין השופטים –  אמור להבין ההבדל ראפר אמיתי לפייק ראפר. בסיכומו של דבר, זה לא יוסיף לך נקודות, גם לא לשופטים האחרים, כאשר נסכם את פרק השופטים באקס פקטור 3.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. מחמם את הלב לקרוא את המילים…תודה רבה .ובסוף היום הפסד שלהם ✌❤

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן