ארז ברנע - החלום

ארז ברנע: החלום

קליפ השבוע

מילים ולחן: ארז ברנע עיבוד והפקה מוסיקלית: שחר אבן צור
4.5/5

קבלו משהו טוב ורענן, מוציא משגרת הזמרים המלנכוליים המדופרסים, ששיריהם שוטפים לאחרונה את הדואר האלקטרוני של כותב שורות אלו, ומכניסים למוד לא בריא לנפש. קחו את ארז ברנע למסלול עוקף דיפרסיה, הגם שמדובר בחלום. מה תפס? החיוך האירוני שעובר לאורך השיר,  גם הקליפ עשה לי את זה. הזכיר לי שפעם, לפני המון שנים, הייתי הולך להופעות של מאיר אריאל, ויושב מולו עם עוד שלושה-ארבעה מאזינים.
ובחלומו יוצא ארז ברנע למסע ממוסטל ופוגש דמויות אחדות הנטועות חזק בתרבות המקומי, יהונתן גפן ובנו, חנה רובינא, מאיר אריאל. ההזיה תופסת קצב בסגנון שפעם נקרא "פולק-רוק", אקוסטי שחובר לחשמלית, אזורי בוב דילן, תחושה של בלוז, הבלדה הזו שמיטיבה לספר סיפור. ארז ברנע עולה על מסלול נסיעה, בטון אחיד, ולקראת סיום מוסיף קטע דיבורי היוצר טוויסט בעלילה. הסיפור חמוד, העין הומוריסטית, הקלילות יותר מנסבלת. אפילו מענגת. הקצב מוציא אותך בעונג לכביש הראשי.

בסופו של לילה רווי שתייה ועישונים/ נשכבתי במיטה עד שכבו האישונים/ מצאתי את עצמי עומד מול דלת הכניסה/ לצד יהונתן גפן – רכוב על גב כבשה/ הוא אמר לי :"ארז פעם הייתה פה מדינה"/ אז אמרתי : "אני אוהב שוקולד ועוגות גבינה"
אחרי שעה קלה שלא הפסקנו בה לצחוק/ פגשנו איזה איש שכל כולו ירוק/ שאפנו ונשפנו הרחבנו אישונים/ לפתע חנה רובינא יצאה בין הצללים/ לבושה כולה לבן, צמות יורדות עד הרצפה/ אז אמרתי: "בואי הנה"/ והיא אמרה לי: "לא רוצה"
אחרי שחנל'ה לא רצתה כלל לטייל/ רכבנו על הכבש עד למאיר אריאל/ אמרתי לו: "יא מאיר, תכתוב לי איזה שיר"/ הוא ענה לי: "בשמחה רבה, בחור צעיר/ אך קודם תעזור לי לסלק ת'קרציה"/ אני הבנתי את הרמז ורצתי ליציאה
אחרי שכבר הכל נהיה שקט סביב/ יהונתן אמר לי: "תכיר זה בני, אביב"/ שנים אחרי שנים אני כמעט כל הופעה/ עכשיו הוא ואני ביחד על אותה במה/ לפתע הבמה התכסתה כולה עשן/ התעוררתי בניידת מחובר למסכת חמצן

**** ארז ברנע: "בקיץ 2014 עברתי להתגורר בהרצליה כחוויה מתקנת לשנתיים לא פשוטות שעברתי בירושלים. פגישה מקרית ברחובות הרצליה חיברה אותי עם  שחר אבן צור.  בהתחלה עבדנו רק על טקסטים, מחטטים בפצעים ויושבים שעות על כל אות ומילה. כשראינו שהחיבור בינינו יוצר משהו מיוחד, החלטנו לעבוד על אלבום. הדירה שלי הייתה מרחק יריקה מהאולפן של שחר, כך שכל פעם הייתי מגיע אליו, מקליטים שיר, הוא היה עובד שעות על המיקס, ואז קורא לי בכל שעה ביום לשמוע. אני הייתי כל כך נפעם מהעולמות שהוא ברא על השירים שלי שכל מה שהצלחתי להוציא מהפה זה "וואו אחי… יש כיוון..".

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן