אריק איינשטיין ושלום חנוך בהופעה משותפת

אריק איינשטיין ושלום חנוך בהופעה משותפת

רצינו לשמוע אותם שוב על במה אחת, אלא שאריק פרש מהופעות, וגם אם עוד הייתה תקווה, היא נגוזה ב-26 בנובמבר 2013, כשהוא הלך מאיתנו. 

4/5

היכל התרבות, 18 ביוני 1979. הפעם האחרונה שראיתי את אריק איינשטין על במה. רגעים מההופעה ההיא: שלום חנוך לוקח לעצמו 7 דקות לעשות את "תפסתי ראש על הבר", הבלוז הישראלי הראשון. הקהל מת על השיר הזה. לי לוקח  20 שניות אחרי שהדיסק מתחיל לרוץ  להתרפק, להימרח, להתעצב, לשמוח. אחרי "לא יודע איך לומר לך" ששר חנוך, אריק פוצח ב"אני רואה אותה בדרך לגימנסיה בילקוט ובתלבושת אחידה", ו"אני חושש שבשבילי היא אבודה".  המילים של יעקב רוטבליט, לחן – מיקי גבריאלוב, פופ ישראלי מקורי, טרי רענן. שיר חרמנות נוסח הסונטיז.
אלבום-תקליט המופע ההסטורי (כן, בהחלט) יצא חצי שנה מאוחר יותר, בתחילת 1980 . בגרסת הקומפקט שהופקה ב-1991 לא נכללו "רחוף", "עצים" ו"עד מחר",  שנמצאים בהוצאה המחודשת הנוספת. מה יש לנו?  מקבלים גרסה של 6 דקות של "סאן פרנציסקו על המים" שנכתב במיוחד ע"י השניים למופע.  שלום ואריק מצדיעים לשיתוף הפעולה שהחל ב-1967, כשאריק פגש יוצר צעיר, עדיין חבר בלהקת הנח"ל. שנה מאוחר יותר הקליט אינשטיין אלבום שכולו לחנים של חנוך.
קלאסיקה? בבקשה: "מאיה", "אבשלום", "למה לי לקחת ללב" (מתוך מחרוזת "שבלול") "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר", "הבלדה על יואל משה סלומון", "למה לי לקחת ללב", "כתבו עליו בעיתון", "מה איתי" (אריק עם דפנה ארמוני),  "סוס עץ", "סוף עונת התפוזים".
אלונה טוראל ואילן מוכיח שותפים יחד עם חנוך להפקת פופ נטולת יומרות "רוקיסטיות" . הרבה שירים יפים, שהם לטעמי הפופ הישראלי הכי אותנטי שנולד כאן.  רוק? – "מה שיותר עמוק יותר כחול". וככול שהשנים עוברות – הכחול נהייה אולי רחוק, אבל יותר עמוק.  להגיד שאסור לשפוט דיסק תחת השפעת תחושות נוסטלגיות קשות? אז הנה אמרתי.  44 שנים אחרי, מקשיבים לרגעים הנדירים האלה. בעריכה דיגיטאלית שמשדרגת את המקור.  רצינו לשמוע אותם שוב על במה אחת, אלא שאריק פרש מהופעות, וגם אם עוד הייתה תקווה, היא נגוזה ב-26 בנובמבר 2013, כשהוא הלך מאיתנו

אריק איינשטיין שלום חנוך למה לי לקחת ללב"

רשימת השירים:
דיסק 1:
1. לא יודע איך לומר לך
2. סן-פרנציסקו על המים
3. תפסתי ראש על הבר
4. אני רואה אותה בדרך
5. מאיה
6. מחרוזת שבלול 1
דיסק 2:
1. מחרוזת שבלול 2
2. רחוף כלי*
3. עצים*
4. עד מחר*
5. סוס-עץ
6. סוף עונת התפוזים

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן