אריק איינשטיין - שיר שחלמתי

שיר שחלמתי אנתולוגיה 69-78

אריק איינשטיין

ראיון עם יואב קוטנר שערך את המארז
5/5

 אריק איינשטיין לאורכו, לרוחבו, לעומקו – בשנות השבעים. "שיר שחלמתי" מכיל  15 אלבומים משוחזרים מהשנים 1969-1979. מצאו את המאסטרים של ההקלטות של איינשטיין במרתפי חברת פונוקול. עשו להם רה-מאסטרינג דקדקני. ברגעים אלה שאני כותב, השחלתי את "בדשא אצל אביגדור" עם מיקי גבריאלוב למגירת הדיסק. התרגשות של ממש. פתאום – שומעים אלבום רוק. אשכרה בעברית. הפרדת הצלילים מעולה. אריק היה צריך להאזין. כמה אירוני שפרויקט כזה צריך היה להמתין למותו. זהו אריק איינשטיין  במארז שכבר אין מוציאים מסוגו. יש מי שישאל: מי  קונה דיסקים בימינו? כשמדובר באריק איינשטיין – קונים. הלכתי לדבר עם יואב קוטנר, מי שאסף וערך. הוא לא שכח לציין את פיני שפטר, מי ששחזר סאונד, ערך דיגיטאלית, וגם אחראי על המאסטרינג. שפטר עשה שימוש אפקטיבי ב-HD AUDIO, הפורמט היחיד שמסוגל להכיל את כל המידע האצור בסליל הקלטה אנלוגי מקורי במלואו, להסיר פגמי סאונד, לשמור על התחום הדינמי של הקלטות המאסטר במלואן.
מה יש עוד להגיד על אריק שלא נאמר. אריק איינשטיין חי ונושם בקרבנו. החידוש של "עוד לא אמרתי הכל" מראה עד כמה קולו היה ויהיה אחד הקולות השפויים במציאות ההזויה של ימינו. הפרויקט לשחזור שירים ישנים – מראה כמה החבר חסר.

בתמונות מימין למטה: ביקורת שכתבתי על ההופעה של אריק איינשטיין ב-1977 בהיכל התרבות בת"א, שהיתה אחת מהופעותיו האחרונות בכלל

הראיון עם קוטנר

אלבומים הנכללים במארז

פוזי 1969
שבלול עם שלום חנוך 1970
פלסטלינה עם שלום חנוך 1970
שירי ילדים עם רוב הכסל 1971
בדשא אצל אביגדור עם מיקי גבריאלוב 1971
יסמין 1972
ארץ ישראל הישנה והטובה 1973
סע לאט עם מיקי גבריאלוב 1974
שירים 1975
האהבה פנים רבות לה עם יוני רכטר 1976
ילדים עם שם טוב לוי 1976
ארץ ישראל הישנה והטובה ב' עם אבנר קנר 1976
אנשים אוהבים לשיר – הופעה חיה 1977
ארץ ישראל הישנה והטובה ג' עם אבנר קנר 1977
ילדודס 1978
ועוד לא אמרתי הכל – הקלטות נדירות 2018

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. שוב 5 כוכבים מהר מידי בגלל שם יפה וחומרי עבר גדולים (מהמארז..פוזי עד וכולל סע לאט, אבל גם ביניהם ממש לא כללל החומרים שם הם 5 כוכבים, "שירי ילדים" ו"יסמין". אל תשפטו רק על סינגלים). אבל אחרי 1976 (רכטר מוכשר, ניתן לאלבום הזה קרדיט עדיין) זה חומרי פילר. מארז גדול ומתיש מידי, באורכו, של אומן נהדר. אבל עם הרבההה הרבההה פילר. רקק למעריצים שרופים+אמידים. החומרים המאוחרים של אריק משעממים מאוד, צריך לומר את האמת, אינם אלבומים שלמים ואיכותיים כהוא זה כמו פוזי ושבלול ו"החלונות" (2 שלא נכללו כלל במארז !!)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן