דייב גלאסר

את יונתן וולצ'וק

דייב גלסר

האלבום Dave Glasser Crossover
5/5

לכל הנרתעים מג'אז, הנה אלבום שעשוי לקרב אתכם לז'אנר. עשיר, קולח, מלודי. דייב גלסר הוא אלטו סקסופוניסט יצירתי מליגת העל, נגינתו מלאת חיים, "בלוזית". מתבססת על המסורת של נגני הכלי, אבל מתנהלת לגמרי במסלול שלו. תשעת הקטעים הם ג'אז רענן, שורשי ומודרני כאחד.
יש עוד סיבה להגיע ל"קרוסאובר" של סקסופוניסט האלט  שיצא ב-2014: נגן הטרומבון שלו הוא אחד מעילויי הג'אז שיצאו מישראל – יונתן וולצ'וק. האינטרקציה בין גלסר לוולצ'וק היא אחד הדברים היפים, ההופכים את האלבום הזה לייחודי. הצליל שיצרו השניים הוא מהזן הנדיר.
תקשיבו ל – Glasstronomic Ingenuity. עשיתי רפיט. סטנדינג אוביישן לשניהם בקטע הקצבי הזה. גלסר כתב את רוב הקטעים, הוא מצטיין בשילוב של המלודי והמאולתר, ביכולת להפוך את הצלילים שמפיקים הנגנים לג'אז מקורי, מנוגן מלוטש גם ברמת עיבוד, כמו ב –  This Song is You (שהולחן ע"י ג'רום קרן, מגדולי המלחינים של המאה הקודמת) עם סולואים של הטרומבון והפסנתר ומתופף שדוחף את ההרכב בעידון יפהפה. וגם – יופיה של הבלדה Charise, שנגינתה מייצרת אווירה רומנטית אפלולית משכרת חושים. Monkish שנשמע לחלוטין סטנדרט ג'אז במהותו.
דייב גלסר וחבורתו הם צומת של אולד סקול אקלקטי, סווינג בטעם של פעם, השפעות בונות של הענקים מאז צ'ארלי פרקר, שבגבם נושבת רוח חדשה. אלבום שגורם לך להתאהב מחדש בג'אז.

Rebop, Pretty Ditty, Glasstronomic Ingenuity, Crossover, Monkish, The Song Is You, Charise, Bye –Yard, The Derry – Air

דייב גלסר – אלט סקסופון, יונתן וולצ'וק – טרומבון, לארי האם – פסנתר, דיוויד רובר – בס, דניס מקרד – תופים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן