IMG_5665

בוקר טי ג'ונס – הופעה בלתי נשכחת

תיאטרון יהלום רמת גן
4.5/5

להעביר את בוקר טי ג'ונס, ממועדון התיאטרון ביפו לתיאטרון יהלום ברמת גן  כמוהו כהודאה בכך, שיש אגדות, שעדיין לא הגיעו לכאן, גם אחרי 50 שנות מוסיקה מופלאה. אבל הקהל שמילא את האולם באזור הבורסה ברמת גן  ידע גם ידע למה הוא בא, והוא גם קיבל יותר ממה שציפה לו, מה שאומר – ערב גדול שלא ישכח.
בוקר טי ג'ונס, קלידן ה – R&B, מי שהוביל את אחת הלהקות הגדולות של חברת "סטאקס" – Booker T. & The MG’s , מחזיר לחלוטין לרגעי התהילה של השישים. מילים פשוטות: זהו צליל ה – Soul המסורתי, שחובר לגיטרות רוק, בתוספת כל הניסיון שצבר משך עשרות שנים של נגינה. נשאר חופשי, רענן, רלוונטי. צלילי האורגן  B3 המפותלים מייצרים  ניגוד משלים ומושלם עם צליל הגיטרה החשמלית. גם הלהיטים הישנים כמו Green Onion ו –Hang Em Up ו – Melting Pot נשמעים כאילו כתב אותם אתמול ולא לפני למעלה מארבעים וחמש שנה. הוא מנגן עם כל הגרוב של פעם ברעננות עכשווית מופלאה.  גם גוון הקול  שלו יחיד במינו. למרות גיטרות הרוק, ה-Feel של R&B המסורתי עובר.
בוקר טי מסוגנן ומדויק מאוד, גם כקלידן, גם כזמר העוזב את עמדת הקלידים ומתייצב במרכז הבמה חמוש בגיטרה לחשוף קול נהדר לשירת בלוז, סול  וריתם נ' בלוז.
הנגנים שאיתו –רמה בפני עצמה. הם שמעניקים לבוקר טי את כל מה שהוא זקוק לו. ורנון "אייס" בלק הוא הצגה של אשף גיטרה חשמלית. רמה בפני עצמה. המתופף דריאן גריי הוא מסד קצב להופעה. וגם לבנו של בוקר טי, טד ג'ונס בגיטרה חשמלית לא חסר דבר.
התמהיל של בוקר טי מתחלק בין של שירים מהשישים של Booker T. & The MG’s  ובין קאברים לענקים אותם פגש בצורה כזו או אחרת. כל שיר מקבל את ההסבר המפורט שלו. הוא שר בלוז של מאדי ווטרס לזכר הימים בביל סטריט בממפיס, "לדפוק על שערי השמיים" של בוב דילן, "גשם סגול" של פרינס, Respect של אוטיס רדינג, "היי ג'ו" של ג'ימי הנדריקס, Don't Let Me Down של הביטלס, להם הקדיש אלבום שלם. מעביר את השירים לחלוטין למגרש שלו.
חזרנו איתו לשנות השישים, אבל אין לי ספק שבוקר טי ג'ונס  עם ההרכב הזה נשמע טוב יותר מ – בוקר טי והאם ג'יז של אז. הוא מביא איתו לבמה את כל הניסיון והברק כקלידן B3, גיטריסט וזמר בכל הסגנונות בלוז, סול, ריתם נ'בלוז, רוק. תענוג מזוקק לשמוע אותו בגיל 71 ברמות הנגינה האלו. שנחזור על הפתיחה? ערב גדול שלא ישכח.

Bootleg, Hang Them High, Cool Dude, Knocking On Heavens Door, Respect, Green Onions, Father Son Blues, Purple Rain, Hip Hug Her, Hey Joe, Don't Let Me Down, Soul Limbo, Everything Is Everything, Time Is Tight, Melting Pot, When, Something Is Wrong

Booker T. Jones –  keyboards

Ted Jones –  guitar 

Vernon "Ice" Black –  guitar 

Darian Gray  – drums 

Melvin Brannon, Jr. aka M-Cat Spoony –  bass

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו 1: Green Onions

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן