בילי שוורץ עטיפה

מחזמר ישראלי מקורי

בילי שוורץ

עננה
4.5/5

אני הופך לעצל, כשמגיע  דיסק של מחזמר, ועוד 21 קטעים שמתארכים לכמעט 80 דקות. מחזמר ישראלי? –המוטיבציה להקשיב נעשית רדודה יותר. למה?  אתם רשאים לסקול את כותב שורות אלו על שמרנותו: הוא קשור בעיקר למחזות זמר קלאסיים גדולים מ"הלו דולי", "קורוס ליין", "גבירתי הנאווה", "צליל המוסיקה" ועד "ישו כוכב עליון", "אוויטה", "פנטום האופרה", "חתולים", "עלובי החיים" ו"שיער".
הקלאסיקות די קיבעו אותו. הוא יעדיף את הישן והטוב על פני ניסיונות לחפש את החדש. ברור שמדובר בשמרנות, שתחום ביקורת המוסיקה לא יסבול אותה. לא ראיתי את "בילי שוורץ" בתיאטרון חיפה. אמרתי לעצמי: בוא נעמיד את המחזמר מאת אוהד חיטמן ושירילי דשא במבחן מוסיקלי נטו.  אם לקצר עניין: יש בשורות. קחו את הטקסט, ופשוט תקשיבו: תקבלו מחזמר שמגיע לרמות של  המיוזיקאלים הגדולים. בהתחשב בעובדה שלא ראיתי את ההפקה על הבמה – הסופרלטיב אינו מוגזם. בואו נוסיף פרגון: אחד ממחזות הזמר המרגשים ששמעתי, ולא רק בגבולות מקומיים.
"בילי שוורץ" היא קומדיה אורבנית מוזיקלית על הגשמה עצמית ואהבת אמת .כולם רצים אחרי אהבה, הצלחה והגשמה. כולם – מלבד בילי שוורץ, מזכירה במשרד רואי חשבון שלא רצה לשום מקום. היא יושבת במשרד וחולמת על אהבה שתציל אותה מחייה האפורים… טלי אורן מככבת במחזמר בבימויו של דניאל אפרת לצד מיקי קם, שרון צור, אמיר הלל, נילי צרויה וצוות שחקנים ורקדנים, מלווה ב"תזמורת המהפכה" בניצוחו של רועי אופנהיים.
אוהד חיטמן
השקיע כאן את כל הידע והכישרון המוסיקליים שלו. אין ספק כי הוא למד את הז'אנר ברזולוציות גבוהות, אבל החוכמה היא להגיע לתוצאה מקורית: המחזמר כתוב נהדר, המוסיקה עשירה, העיבודים מהוקצעים לסולו ושירת מקהלתית, הביצועים הקוליים של השחקנים עומדים בסטנדרטים גבוהים של הז'אנר. טלי אורן (בילי שוורץ) מיקי קם (מלכה שוורץ) אמיר הלל (יונתן)  נילי צרויה (סימונה) מצוינים. הדיסק אמור לדחוף אותך להגיע להצגה. אני בינתיים נשאר עם הטעם הטוב – על הכורסא בבית.

מחזה מאת אוהד חיטמן ושירילי דשא על פי רעיון מקורי של אוהד חיטמן

מוסיקה ופזמונים: אוהד חיטמן

בימוי: דניאל אפרת

ניהול מוסיקלי ותזמורים: טל בלכרוביץ'

תזמורים נוספים: זהר שרון – "הפעם זה נגמר", "אימא יודעת מה טוב לילדים שלה", "החתונה הכי טובה", "החתונה הכי טובה (רפריזה)", "מכל הנשים בעולם" / ליאור רונן – בלי פאניקה

הדרכה קולית במחזמר ובאלבום: מאיה אבידן

עיבודים קוליים: אוהד חיטמן

 משתתפים: בילי שוורץ – טלי אורן, מלכה שוורץ – מיקי קם, יונתן גור-לביא – אמיר הלל, סימונה – נילי צרויה, מר אבנר- שרון צור, גב' קרלה אבנר – דור אוחיון בר-נתן, מזכירה – יפעת כהן, מזכירה – נועה גודל

 תזמורת המהפכה: ניהול מוסיקלי: זהר שרון, רועי אופנהיים, ניצוח: רועי אופנהיים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. איזה ביקורת לא הוגנת …..זה כמו לטעום אוכל עם אף סתום ….
    רוצו להצגה

  2. לא חושבת שהדיסק אמור לדחוף אותך להגיע להצגה. להפך, הדיסק אמור לאפשר לך לקחת את ההצגה הביתה:)

    לך למחזמר, שווה באמת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן