ביל היילי והקומטס Rock Around The Clock

ביל היילי והקומטס Rock Around The Clock

כל שעה – רוק. נו דאל מומנט. אם רוק – אז מסביב לשעון.

1955
/5

אתה יכול לבלות שנים בוויכוחים על מהו תקליט הרוקנרול הראשון. "רוק מסביב לשעון" אינו הראשון אבל ללא עוררין – זהו השיר שיצר את בום הרוקנרול הגדול בבריטניה: שתי דקות של מוזיקה שנשמעה פראית לאין ערוך יותר ממה שנראה האמן  שלה. שיר ששינה את הפופ.
בכל שעה – רוק. נו דאל מומנט. אם רוק – אז מסביב לשעון. השיר נכתב ב-1952 ע"י מקס פרידמן וג'יימס מאיירס. מקום ראשון בארה"ב ובבריטניה ב-1955. הלהקה המבצעת: Bill Haley & His Comets, ביל היילי והקומטס. השיר יצא שנה לפני כן ב-1954. ישנה מחלוקת – האם היה זה שיר הרוקנ'רול הראשון שהוקלט? לפי מוזיאון "היכל התהילה של הרוקנ'רול" – Rocket 88 מ-1951, הוא שיר הרוק הראשון שהוקלט אי-פעם. דבר אחד ברור: Rock Around The Clock הוא שיר הרוק הראשון שהגיע לראשי המצעדים, ונחשב לשיר המייצג את תחילת עידן הרוק. כלהיט של מקום ראשון הוא הקדים את Heartbreak Hotel של אלביס – מקומות ראשונים ב-1956.
בגלל חילוקי דעות בין אחד מכותבי השיר,ג'יימס מאיירס על נושא זכויות ההוצאה לאור (Publishing) עם חברת התקליטים Essex Records, נמסר השיר תחילה להרכב קאונטרי – Sonny Dae and His Nights. גרסת הלהקה הזו ראתה אור ב-1953 (הקשיבו מטה). כעבור שנה – מאיירס עזר להיילי לעזוב את "אסקס"  ולחתום עם "דקה". לפי החוזה שנחתם, כל סינגל שלו היה צריך להכיל שיר אחד של מאיירס. Rock Around The Clock יצא תחילה כבי-סייד של Thirteen Women, שיר על נשים שנשארו בחיים אחרי שואה גרעינית.  היילי הקליט את השיר ב-1954, אבל רק אחרי שהשיר יצא על פס הקול של הסרט Blackboard Jungle, השיר תפס תאוצת פופולאריות, שבעקבותיה יצא השיר מחדש כסינגל והגיע למקום הראשום במצעד של הבילבורד ב-9 ביולי 1955.
המושג "Rock 'n' Roll"היה חדש לרבים. חברת התקליטים ניסתה להסביר כי מדובר בריקוד פוקסטרוט חדש. הרוק שהתבסס על הבלוז, היה בעל מקצב מהיר מדי למאזינים לבנים רבים. היתרון של היילי על פני שיר רוק אחרים שיצאו באותה תקופה, אשר התבססו על הבלוז הוא בתוספת אלמנט של קאונטרי. גם אלביס עשה צעד דומה כשהפך את ה- R&B לרוק בשיר Hound Dog.
היילי והקומטס היו דמויות מפתח בהתפתחות מוסיקת הרוק – בשילוב של Black rhythm-and-blues with ו – White country-and-western. היילי הוא לא הצליח להמשיך את ההצלחה הגדולה של "רוק מסביב  לשעון" בגלל שירים בינוניים ומטה שהוציא ובעיות משפטיות וכספיות שהסתבך בהן. אלביס פרסלי גנב לו את ההצגה בגדול. הוא נפטר ב-1981, בגיל 55. הוא והקומטס הוכנסו להיכל התהילה של הרוקנ'רול בקליבלנד ב-1987. השיר נמנה על 500 השירים הגדולים בכל הזמנים של הרולינג סטון ומדורג במקום ה-158.

 

One, two, three o´clock, four o´clock, rock 
Five, six, seven o´clock, eight o´clock, rock
Nine, ten, eleven o´clock, twelve o´clock, rock 
We´re gonna rock around the clock tonight

Put your glad rags on and join me, hon
We´ll have some fun when the clock strikes one 
We´re gonna rock around the clock tonight 
We´re gonna rock, rock, rock, ´til broad daylight 
We´re gonna rock, gonna rock, around the clock tonight

When the clock strikes two, three and four 
If the band slows down we´ll yell for more 
We´re gonna rock around the clock tonight 
We´re gonna rock, rock, rock, ´til broad daylight 
We´re gonna rock, gonna rock, around the clock tonight

ביל היילי פייסבוק

ביל היילי והקומטס Rock Around The Clock

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן