ג'אז במשכן 2014: הפסנתרן הג'מייקני מונטי אלכסנדר, הזמרת ליז רייט, שלושת הכהנים

/5

הג'אז חוזר למשכן לאומנויות הבמה במהדורה מצומצמת – רק שלושה קונצרטים בשנה הבאה. בקונצרט הפתיחה יתארח לראשונה בישראל, הפסנתרן יליד ג'מייקה (1944),  מונטי אלכסנדר, בהרכב טריו המשלב בין עולם הג'אז לצלילים אותנטיים מארץ הולדתו. אלכסנדר נחשב כפורץ דרך בשידוך המוסיקה הקאריבית, לג'אז, מוסיקת הסווינג פופ, תוך שהוא מייצר סגנון מוסיקה ייחודי לו. הוא ניגן בין השאר, עם מילט ג'קסון וריי בראון. בשנות ה-70 הקים אלכסנדר שלישייה בה היו חברים הבסיסט ג'ון קלייטון והמתופף ג'ף המילטון. הוא השתתף בפרויקט יוצא דופן שנקרא "הארלם קינגסטון אקספרס" , שילוב של הרכב קלאסי של נגני ג'אז ונגני רגאיי. במהלך הקריירה הענפה שלו הוציא למעלה מ-70 תקליטים, ביניהם 2 תקליטים שמוקדשים לעיבודים למוסיקה של בוב מארלי. הופעתו בשישי, 17.1.14.
בקונצרט השני בסדרה, תתארח לראשונה בישראל, הזמרת  ליז רייט, מהיוצרות הצעירות והבולטות בסצנת הג'אז העכשווית. היא מאופיינת בקול עמוק, בוגר וחם בו היא מבצעת חומרים מקוריים שלה וקלאסיקות של ג'אז, גוספל, ורית'ם אנד בלוז.
רייט, בת 33, נולדה במדינת ג'ורג'יה בארצות הברית. כילדה היא שרה גוספל ונגנה בפסנתר בכנסייה. אביה ששימש כומר הכנסייה המקומית, אסר עליה להאזין למוסיקה פופולארית. לעולם הג'אז נחשפה בלילה אחד במועדון ג'אז בדאונטאון אטלנטה, ג'ורג'יה בו ביצעה את Amazing Grace. בשנת 2000 היא הצטרפה לרביעייה הווקאלית "רוח", ושנתיים לאחר מכן, הופיעה בסיבוב הופעות בינלאומי בקונצרט מחווה לזמרת ביל הולידיי. הופעתה ב – 2.5.14.
במופע השלישי שיחתום את עונת "ג'אז במשכן", יתארחו "שלושת הכוהנים"- הנשפנים הישראלים המצטיינים האחים למשפחת כהן: ענת, יובל ואבישי כהן. האחים כהן מצליחים בארץ ובעולם כל אחד בנפרד, וביחד הם מהווים תופעה ייחודית. הרעיון להקים הרכב משפחתי עלה לפני כעשר שנים, כשההרכב של יובל, "Quartet East", יצא להופעות בפולין ויובל הזמין את ענת ואבישי להצטרף. במסגרת ההרכב הם הוציאו שני תקליטורים.
"הכוהנים נותנים פרשנות מודרנית ומחודשת לקלאסיקות הג'אז המסורתיות. הם הצליחו ליצור מודל חדש ואופנתי" כתב עליהם ה -The Wall Street Journal.  ההופעה תקיים ב-20.6.14.

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות