יובל כהן

התפילה של יובל כהן למדינה

ג'אז

מרץ 2018
/5

הסקסופוניסט והמלחין יובל כהן (45) הוא מהג'אזיסטים היותר יצירתיים ופוריים במוסיקה המקומית. הוא חזר בימים אלה מפריז כדי לאזכר את שישייה הג'אז הקאמרית המופלאה שלו, ששמענו לראשונה בפסטיבל הג'אז באילת 2016.
החיפוש אחר הבלתי צפוי והמסקרן הוא הכוח המניע את יובל. הוא התחיל לנגן בגיל עשר, כי זה מה שעשו בבית משפחת כהן. גם שני אחיו הצעירים של יובל הם מוזיקאים מחוננים ובעלי קריירה מלבלבת – ענת המנגנת בקלרינט, ואבישי החצוצרן.  "המוזיקה נמצאת בכל ילד", אמר פעם יובל בראיון. "השאלה אם הוא מקבל את הדחיפה הנכונה". לפי התוצאות, בבית כהן דחפו חזק את הילדים – כולל קו הסעות שהוביל את הילדים המנגנים, הלוך חזור מצפון תל אביב למרכז המוזיקה ביפו, כמה פעמים בשבוע.  יובל המשיך מתיכון תלמה ילין לתזמורת צה"ל ולקולג' ברקלי בבוסטון, אותו סיים בהצטיינות יתרה. קריירה בחו"ל, קריירה בארץ, שיתופי פעולה, פרסים, שבעה אלבומים, הוראה, הופעות ברחבי העולם, וכמובן – היצירה המקורית, פרי סקרנות לגלות עולמות מוסיקליים חדשים, כמו  אלבום מחווה למוזיקה של המלחין הישראלי דוד זהבי ("הליכה לקיסריה").
הפרויקט הקאמרי שלו מציג חומרים מקוריים במוסיקה אקלקטית מסטרייט א-הד ועד פיוז'ן, כאשר מרכז תשומת הלב הוא בגישה למלודיה. ההרמוניה מקבלת גם היא חלק נכבד, אבל כאן הולכים אחר המנגינה: קונטרפונקט של כמה מנגינות בו בזמן, חקירה של התקדמות הקו המוזיקלי, והבעה אישית באמצעות הלחנים. שישיית נגנים אוחזת בשישה כלים, בהם גם צ'לו, ומנגנת בישיבה על הבמה. הרוח המוזיקלית המפעמת בהרכב היא שקיפות ולכידות, כמו בהרכב מוזיקה קאמרית קלאסית מערבית.  הפרויקט הקאמרי הוא סינתזה בין סגנונות, מנגינות ואנשים. יצירה אישית, עם רצף פנימי המחבר את הקטעים זה לזה, הצפויה להיות שונה, מיוחדת, ומעוררת סקרנות. הקטע למטה נקרא "מכורתי" מתוך KadishZuger Suite, פרק עשירי , שמוגדר ע"י יובל כהן "סוג של תפילה לארץ ולמדינה". היצירה היא מיזוג של מוסיקה רומנטית מערבית, ג'אז מסורתי ומוזיקה ישראלית – שלושה נתיבים שהביאו את יובל כהן למקום בו היא נמצא עכשיו. הסוויטה מצטיינת במלודיות, שכבות ומרקמים מגוונים, חוויה מוסיקלית עשירה ומורכבת עם תחושה עכשווית מיוחדת.

על "הכל זהבי" – אלבום המחווה של יובל כהן למלחין דוד זהבי

נגנים: יובל כהן – סקסופון סופרן, מאיה בלזיצמן – צ'לו, יונתן וולצ'וק – טרומבון, קטיה טובול – פסנתר, אסף חכימי – בס, יונתן רוזן – תופים. 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן