ג'ון קולטריין

ג'ון קולטריין Giant Steps

 ג'ון קולטריין הקדים את זמנו מכול בחינה. יש באלבום הזה נגינת סקסופון של אפשרויות חדשות באימפרוביזציות ג’אז

5/5

ג'ון קולטריין הצנוע טען, כי שם האלבום "צעדי ענק" מתייחס לנגן הבס שלצידו, פול צ’מברס, שעשה אז התקדמות גדולה, אבל עם כול הצניעות, אין ספק כי האלבום הזה מצטרף לעוד "צעד ענק" שקולטריין עשה ב-1959, כשניגן לצד מיילס דיוויס ב-Kind Of Blue .
האלבום יצא ב-1960, הראשון של ג'ון קולטריין שכולו יצירות מקוריות שלו שהציג יכולותיו לא רק כנגן סקסופון טנור אלא גם כמלחין שספג מענקי כמו דיזי גילספי, מיילס דיוויס וטלוניוס מונק. קולטריין ניגן סולואים בלעדיים, בחוש הרמוני ייחודי לו, ברבדי צלילים, ליריות ייחודית, נגינה וירטואוזית שהגיע לשיאי אפ טמפו, מוסיקה שהציבה אבן יסוד ביצירת הג'אז המודרני. האלבום מכיל רימאסטרים מצוינים של ההקלטות המקוריות.
יש באלבום הזה נגינת סקסופון מלודית חמה עד לוהטת, צלילים שמציעים אפשרויות חדשות באימפרוביזציות ג’אז. ג'ון קולטריין הקדים את זמנו מכול בחינה. Mr. P.C (גם הוא הצדעה לפול צ’מברס) נחשב היום חלק מהרפרטואר המודרני. גם Cousin Mary  הוא קטע גאוני של דמיון, שמתחיל באילתור ולוקח לטיול עולמי מהבלוז למזרח הרחוק. קולטריין אחרי הכול הוא חלק מצוות נהדר. ושימו לב לטומי פלאנאגן ב-Naima, אחד מקטעי הפסנתר הכי אישים שלו.

1. Giant Steps
  2. Cousin Mary
  3. Countdown
  4. Spiral
  5. Syeeda's Song Flute
  6. Naima
  7. Mr. P.C.
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן