גלעד שגב זמן להשתנות

זמן להשתנות

גלעד שגב

הליקון
4/5

תעשה מה-בראש שלך, תהיה אותנטי, גם אם אלה הפכים. אני בסיומו של האלבום.  "אנשים" הוא שיר נוגה, שקסמו המלודי מהלך עליך. גלעד שגב שר ברגישות מהות חיים, שאומרת: ברור מה יהיה בסוף. נסה בינתיים לחוות כמה שיותר. תהיה הכל. תהיה מגוון.
"אנשים" חובר לשיר הנושא, "זמן להשתנות". גבר תועה ומיואש בניו-יורק עסוק בלבזבז זמן, זקוק לעידוד ממי שהייתה בשבילו "הדרך, הנס" כדי לא להאמין למי שאומר לו, שהכל אבוד, גם אם בפנים "הכל נראה חשוך". את השיר עיטר גלעד שגב בהיפ הופ באמצעות הראפר ג'ק וייט, המוסיף לתובנה של השיר בפרפרזה באנגלית. מפגש בין קולו הרך ה"לבן" של שגב לאקצנט ה"שחור" של נייט מצטלב לקונטרסט מיוחד. שגב משדר את תחושת התוגה ברגישות. בקצב איטי, במנגינה נפלאה.
"זמן להשתנות" הוא אלבומו החמישי של גלעד שגב, שנכתב במהלך הסיבובים הארוכים והחוזרים שקיים ברחבי העולם בשלוש השנים האחרונות.
זמן להשתנות במוסיקה? אני מקשיב ל"אני כאן". הוא מבטיח לה שהוא יהיה איתה בכל מצב, בכל מקום, גם כשהיא נופלת, גם כשהיא נשברת. כבר כתבתי בביקורת על השיר שיצא כסינגל: זה אותו גלעד שגב של זרימה מלודית על מצע מלנכולי מתקתק, שנע בנתיב פופ בטוח. נקודות הזכות:  שגב שר ממקומות שמתחת למיתרי הקול, משדר רגש ברמת אמינות גבוהה. לכן הציפיה לקבל ממנו "משהו אחר", פחות מיינסטרימי אינה רלוונטית.
בכל זאת, שגב מנסה  משהו אחר: "רגש פרטי" – עימות בין  ההיגיון לתחושה הוא שיר דאנס בעל ניחוחות אפרו-מזרחיים בשיתוף רביד כחלני בעיבוד לצליל מיתרים סימפוני. הגם שזה נשמע מעט בומבסטי, במיוחד השירה של כחלני, מגיע קרדיט על הניסיון.
פחות התלהבתי מ – Reform 改变, שאף הוא עוסק בשינוי בשני משפטים קצרים,  במקצב דאנס אלקטרוני משולב נגיעות אסיאתיות בהפקת Firstborn. הקטע הזה נשמע כפזילה של ממש למצעדי הקלאב דאנס על חשבון קוהרנטיות לאלבום השלם.
ואז חוזרים לפשטות המוכרת שלו ב"לא צריך יותר". גלעד שגב פונה לאהובה בדבר עידוד והרגעה, לא "לחפש סיפור אחר", כי הוא יתן לה את מה שנשבעו. גם אם איבדו משהו בדרך, הוא ידע להאיר לה גשרים שנשרפו. כאן מזהים בקלות את הקו המלודי של שגב, כמו גם את הטון הנוגה שמשדר את הנרטיב הכנה.
שירים אחרים שקסמם המלודי נשמע כנובע מהדי.אנ.איי היצירתי של שגב: "ילד" – על שדה הקרב בו נמצא מי שחי ללא הגנה בעולם חסר מנוחה, ועם זאת ההמלצה להאמין שיש בו (בעולם) גם טוב ואנשים ש"לא נוטשים כזה כואב". מנגינה וקצב שעולים ורצים על גלי הרדיו הידידותי.
"ניגונים שבך" – שיר נוגה על ההבטחה כי יחזור למי שביקשה שישאר , שמרוב אהבה מוכנה "למות במקומו". וגם: Tell Me Something בליווי אקוסטי חרישי של פסנתר ובעיבוד לכלי מיתר – מן היפים שכתב שגב.
השתנה לנו? לא, ואולי מוטב שיישאר עצמו בלי לנסות לפזול למוסיקה שמתכתבת עם מגמות אופנתיות. לגלעד שגב יש די והותר כישרון כדי להישאר קרוב אצל עצמו ולהפיק אלבום אותנטי שלם.

שירים: זמן להשתנות, אני כאן, רגש פרטי, לא צריך יותר, Coming Home To You, ילד, ניגונים שבך, Tell Me Something, Reform, אנשים

וידיאו: "זמן להשתנות" בהשתתפות ג'ק וייט

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן