0Y0A6953

גרגורי ריבקין מנגן שלום חנוך

גרגורי ריבקין: סולו חצוצרה שמכיל חיבור בין טכניקה והבעה בשילוב עם תזמורת ג'אז גדולה מלוטשת

עם תזמורת הג'אז של תל אביב פסטיבל ג'אז יפו
4.5/5

יש רגעים שהמצלמה נדרשת להנציח, ולא – הם יבלעו אל תהום השכחה. עבדכם צילם את נגן החצוצרה גרגורי ריבקין  מנגן "קרן שמש מאוחרת" של שלום חנוך עם תזמורת הג'אז של תל-אביב בניצוחו של עמיקם קימלמן במסגרת פסטיבל יפו ג'אז.
קרה כאן כל מה שאני מחפש בג'אז: סולו חצוצרה שמכיל חיבור בין טכניקה והבעה בשילוב עם תזמורת ג'אז גדולה מלוטשת. ריבקין השקיע את כל מיומנותו כחצוצרן ג'אז בקטע הזה. אלה היו רגעים של חיבור יפהפה בין פופ לג'אז בעיבוד ללהקה גדולה. עושה לך את זה. סגנון הנגינה של ריבקין מושפע מענקי החצוצרה כפרדי הבארד, וודי שאו, לי מורגן, ועם זאת אישי וייחודי, מתכתב עם מסורת הבי בופ ועם זאת מודרני.
ריבקין הוא יליד רוסיה, בוגר האקדמיה למוסיקה ומחול באוניברסיטת ירושלים בחצוצרה קלאסית, בעל תואר ראשון מ"ני סקול יוניברסיטי" ותואר שני מאוניברסיטת ראטגרס בניו-יורק. ריבקין התגורר כעשר שנים בארה"ב, במהלכן היה פעיל מאוד בסצינת הג'אז הניו-יורקית בהרכבים של "ברוקלין ביג בנד", "ריי צ'ארלס ממורייל בנד", "מינגוס ביג בנד" וב"אלווין ג'ונס ג'אז מאשין". עם חזרתו לארץ ב-2011, השתלב ריבקין בסצינת הג'אז המקומית. הוא הקים יחד עם הסקסופוניסט רוברט אנצ'יפולובסקי חמישיית ג'אז ומנגן בתזמורת הג'אז של תל אביב, ביג בנד הנמל, הביג בנד של חיפה ומלמד בבית ספר רימון ובקונסבטוריון שטריקר בתל-אביב.
בסיום הערב של תזמורת הג'אז של תל אביב עלו כל האמנים האורחים של הפסטיבל לנגן "פנס הרחוב", שיר נוסף של שלום חנוך, המוכר מלהקת "תמוז". כאן נדרשו הנגנים הזרים לאלתר על מוסיקה ישראלית, עם 18 הנגנים של הביג בנד הישראלי. אין ספק כי לביצוע הזה נדרשו עוד כמה חזרות, ועדיין – אפשר לדבר על אינטרקציה חד פעמית מופלאה בין נגנים ישראלים ובין נגנים מהעולם בביצוע יצירה ישראלית.

סקסופונים: לני סנדרסקי, רומן סטניסלבסקי, אולג ניימן, יונתן כהן, אלן בסין

חצוצרות: גרגורי ריבקין, דורון צילשי, גנאדי ליטבק, יובל פלד

טרומבונים: עידן וליש, יוסי רגב, ינון גולן, אורן פרנקל

תופים: רועי אוליאל, פסנתר: ליאוניד דצלמן, בס: דימה גרודסקי, גיטרה: יניב כרם, ויברפון וכלי הקשה: רמי שולר

אמנים אורחים: רינו צ'ירינה מאיטליה – סקסופון, סטפקו גוט מאוסטריה – חצוצרה, מייק נילסן מאירלנד בגיטרה, אדם נוסבאום מארה"ב – תופים, יון באצ'יו מרומניה – פסנתר, בלה סלוקי מהונגריה בטרומבון, כארמה קאנלה מספרד – שירה.

צילומים: מרגלית חרסונסקי

גרגורי ריבקין ותזמורת הג'אז ת"א – "קרן שמש מאוחרת"

תזמורת הג'אז ת"א ואורחיה – "פנס הרחוב" 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן