דיויד גילמור - Live At Pompeii

Live At Pompeii

דיויד גילמור

אן.אם.סי
4.5/5

יש עדיין מי שיטען שדיוויד גילמור הוא גיטריסט הרוק הגדול ביותר כיום עלי אדמות. אני שונא סופרלטיבים, אבל גילמור הוא באמת גיטריסט ענק. מישהו כינה  אותו "האדמירל של  ה"ספייס רוק",  ז'אנר של תחילת השבעים שבו בלטה בעיקר "פינק פלויד".  קחו את הסולו שלו ב – . Money או של High Hopes מהאלבום The Division Bell בגרסה של 9 דקות. חווית האזנה. גילמור ימשיך להיות מזוהה לנצח כגיטריסט של פינק פלויד, אבל יש לו הופעה משלו.  ההופעה של 2016, בעקבות האלבום Rattle That Lock הגיע לאמפי בפומפיי 45 שנה לאחר שפינק פלויד הופיעו במקום למרגלות הר הגעש וזוב (מופע שתועד בסרט הקלאסי "פינק פלויד בפומפיי").- עוד לפני יציאת "הצד האפל של הירח".  גילמור ידוע כמי שבוחר מקומוות מיוחדים שיוסיפו קסם להופעותיו, במיוחד לשירים כמו The Great Gig In The Sky, שיר אווירה מרטיט מ"הצד האפל". יש תחושה שגילמור חש את משק כנפי ההסטוריה כשהוא מנגן ושר בפומפיי. בשני המופעים שנערכו לפני שנה, ביצע גילמור שירים מתוך אלבומי הסולו שלו כמו גם כמה מהקלאסיקות הגדולות של פינק פלויד. רק שיר אחד שרד מהקונצרט  של 1971 – One Of These Days. הוא לא יוותר על קלאסיקה כמו Wish You Were Here, שיר העוסק בסייד בארט המנוח, ממקימי פינק פלויד.
"הופעה חיה בפומפיי" מתבססת על השראה עוצמתית מחודשת של גילמור לשירים מובחרים מהרשימה של פינק פלויד ושלו. שיר כמו In Any Tongue, מהשירים הטובים ביותר של גילמור אחרי פינק פלויד נשמע נפלא בהופעה החיה בפומפיי.  Shine On You Crazy Diamond  הוא תזכורת מרעננת של 12 דקות לאחת היצירות המופלאות של פינק.
גם למעריצים הותיקים של פלויד, בטח למזדמנים חדשים – יש מקום להתרגשות מההופעה של גילמור בפומפיי. לא ראיתי את הוידיאו של ההופעה, אבל מהתגובות, אני מבין, כי לעיתים טוב מראה עיניים (*). בינתיים, אסתפק במשמע אוזניים, וזה לא מעט.

(*) 2 המופעים ההיסטוריים של דייב גילמור בפומפיי  יצאן גם ע"ג די וי די כפול / תקליטור בלו ריי / ומארז הכולל 4 תקליטי ויניל.

CD 1:
1.5 A.M.
2.Rattle That Lock
3.Faces Of Stone
4.What Do You Want From Me
5.The Blue
6.The Great Gig In The Sky
7.A Boat Lies Waiting
8.Wish You Were Here
9.Money
10.In Any Tongue
11.High Hopes
12.One Of These Days

CD 2:
1.Shine On You Crazy Diamond
2.Fat Old Sun
3.Coming Back To Life
4.On An Island
5.Today
6.Sorrow
7.Run Like Hell
8.Time/Breathe (In The Air) (reprise)
9.Comfortably Numb

David Gilmour – Rattle That Lock  Live At Pompeii 2016

https://www.youtube.com/watch?v=1ZaEMzJv7_w&feature=youtu.be

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן