דניא יפה

דניאל יפה!

אקס פקטור - הגמר

עם דניאל יפה, יוסי שיטרית, אנה טימופיי, עידו ועטרה
/5

דניאל יפה זכתה לא רק בתחרות. היא זכתה גם לטיפול מקצועי, שלזמרים בישראל אין סיכוי לקבל בשום מסגרת. אקס פקטור ישראל סיפקה לדניאל כל מה שהיא הייתה זקוקה לו כדי לנצח – בהעמדה, כוריאוגרפיה, ביעוץ מוסיקלי. היא קיבלה במה בלעדית אולטימטיבית, שהובילה אותה לניצחון. כמובן – ללא הכישרון והרצינות שלה, התמיכה הזו לא הייתה אפקטיבית. לזכותם של מפיקי התוכנית ייאמר: הם זיהו בגדול את הפוטנציאל והלכו איתה עד הסוף. אפילו בדואט עם פורטיס על "רד מעל מסך הטלוויזיה שלי" הושקעה מחשבה. פורטיס נשאר רוב השיר על המסך, ודניאל קיבלה גיבוי מוסיקלי עם השיר Bang Bang ובמה מרהיבה. גם הבחירה ב –Earth Song של מייקל ג'קסון נראתה מכוונת למטרה אחת – ניצחון. דניאל יפה היא דוגמא חסרת תקדים לכך, שתוכנית תחרותית מתגייסת למען מועמדת אחת ומעניקה לה תמיכה בכל מרכיב ומרכיב. כמו כדי לייצר את הכוכב הבא. דניאל יפה הודתה בצדק להפקה. היא זכתה לטיפול מיוחד, אפילו מועדף. עכשיו נגמר החלום ומתחיל המבחן האמתי. עד כה הובילו אותה לעשות מופע פרטי נוסח הבמות המקצועיות ביותר במערב. לא בטוח שישראל היא המקום להמשיך בזה, ובחו"ל – יש עשרות כמוה.
מבחינת סיכויי הצלחה בעולם  – האופק של אנה טימופיי, מקום שלישי, בהיר יותר. ז'אנר הקרוסאובר המחבר בין פופ לקלאסיקה (אופרה) פורח בעולם. יש לה מנעד קולי נדיר, והיא למדה לעשות את המעבר בצורה חלקה ומקצועית. הביצוע שלה ל – Memory היה מבחן מעולה לאודישן מצליח בהפקות מוזיקליות בלונדון ובניו-יורק.
יוסי שטרית, לעומת זאת, כבר מכוון מטרה. אמנם עברי לידר טוען, כי יוסי יכול לשיר "כל דבר הכי יפה", וכי אינו רוצה להתייחס אליו רק כאל "זמר מזרחי". אין לי הגדרה ל"זמר מזרחי", אבל הבחירות שלו (השיר "שקרים" של פאר טסי ואריק זנתי), מובילות לכיוון אחד – המגרש הים תיכוני המוכר כבר כה"ז'אנר". כאן יש לו סיכוי  להגיע לפרנסה טובה בזכות שליטה נהדרת בסלסול, משמעת מקצועית, ביטחון ומידה של צניעות ויושר, שאינם מאפיינים מצליחנים בז'אנר הזה. יכולתו להגיע רחוק היא פונקציה של ניהול מקצועי נכון, יען כי תהילת האקס פקטור תחזיק מעמד עד מחר. הדואט בין יוסי לעברי לשיר "בחום של תל-אביב" הראה פער מנעדי עצום בין שני הזמרים. יוסי פשוט גימד את עברי. כנ"ל הפערים הקוליים בין שירי מימון ואנה טימופיי בביצוע Bleeding Love.
ואי אפשר בלי כמה מילות סיכום על השופטים ומנחת התוכנית. הם פקטורים אפילו משמעותיים יותר מאשר מתמודדי האקס פקטור. העונה הזו של אקס פקטור הציגה שוב מצב, שאחרי האודישנים הראשונים, תפקידם בשולחן השופטים מצטמצם בעיקר בלהיות נוכחים, לפזר חיוכים, נחמדות  ומתק שפתיים.
עברי לידר הוא היחיד שניסה לבחון את המועמדים ביושרה מקצועית, עד לשלבי הסיום, אז גם הוא נסחף בעודפי סופרלטיבים.
שירי מימון ניסתה לכסות על חוסר הביטחון והעדר כישרון אנליטי בסופרלטיבים נבובים, בהתפרצויות חסרות שחר ובשפה מדוללת, שבה בלטו המילים – "מדהים" ו"מרגש", שאין בהן כלום. כל העולם משתמש בהן, אבל שופטים צריכים להימנע מהן. הם נדרשים לתובנות מקצועיות, לא דברי שבח בומבסטיים סתמיים.
פורטיס: למרות שמועמדת שלו זכתה בתחרות, ליד שולחן השופטים – תרומתו הייתה שולית ואף פחות מזה, והסתכמה בעיקר בצהלות, המון שבחים למתמודדים, הנפות ידיים, כאילו מנסה כאוהד כדורגל לסחוף הקהל למען המתמודדת שלו. קרקס. לא שיפוט מקצועי.
משה פרץ: שידר נחמדות וחום, היו לו לעיתים תובנות מקצועיות מדויקות, אבל לא שמר על יציבות והתמסמס באמירות על תסרוקות, שמלות וחתונות.
בר רפאלי בעמדת ההנחיה: התחנחנות לכל אורך התוכנית. היא ניסתה להראות שהיא אינה רק יפה, אבל לא האמנתי למילה שיצאה מפיה. הנחמדות שלה הייתה חיצונית וכפויה.

 

דניאל יפה – Earth Song, "רד מעל מסך הטלוויזיה שלי" + Bang Bang עם רמי פורטיס

יוסי שטרית – "שקרים", "בחום של תל-אביב" עם עברי לידר

אנה טימופיי Memory, Bleeding Love עם שירי מימון

עידו ועטרה – "איך אפשר שלא"

 

וידיאו: דניאל יפה – Earth Song

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. יוסי חרסונסקי – שיחקת אותה! ביקורת סופר מדויקת, וממצה. חבל שה"שופטים" לא קוראים את זה, היה עוזר אם היה היו לומדים דבר אחד או שניים ב"איך לתת ביקורת" ו"לשפוט" כמו שצריך. צדקת בכל מה שאמרת. אין מה להוסיף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן