החברים של נטאשה

חוזרים לשינויים בהרגלי הצריחה

החברים של נטאשה

הד-ארצי
4.5/5

הקהל הישראלי  מחבק את להקות שנות השמונים והתשעים. רוב המצליחות של אז חוזרות מן העבר. גם "החברים של נטאשה" חוזרים מהתשעים, והפעם עם "שינויים בהרגלי הצריחה" האלבום השני של הלהקה שיצא ב-1991. היום כבר מדובר בשמורת טבע מוסיקלית. הם היו אז בני 28-9, ימי מלחמת המפרץ, מקלטים, טילים ומסכות, והם יצרו את אחד האלבומים היפים במוסיקה הישראלית. שיר אחרי שיר, כמעט ללא שיר בינוני או "פילר".
השינויים בהרגלי הצריחה של החברים של נטאשה אומרים שארקדי דוכין כבר אינו צורח את הדכאון. הוא מעדיף למהול אירוניה בטעם מתקתק. זה התקליט הראשון היותר בוגר של החברים שלנטאשה, יותר מוסיקלי מקודמו, בהפקת יוסי אלפנט ז"ל. מיכה שטרית רומנטי מאוד ב"על קו הזינוק", טקסט קצת נדוש על זה שהחיים הם מרוץ אחד גדול, ורק לפעמים מגיעים לקו הסיום. עיבוד שכבר שמענו בתולדות הפופ, אבל בעיקר זה קסם המלודיה.מרככים את מה שבתקליט הקודם בער להם בבטן. קסם המלודיות הוא שהפך את האלבום לקלאסיקה מקומית, מסוג האלבומים החד-פעמיים, החיים לנצח. איכויות שכנראה אינן ניתנות לשחזור.
ארקדי אמנם אינו זועק, אבל זה לא אומר שאין כאן 'דיכאון'. רוב השירים הם על איבוד תוכן ותכלית בחיים. המוטיב הדכאוני כמעט לאורך כל התקליט הופך לאירוניה: "מישהו אמר לי שאת הצער לא ניתן לשטוף בדמעות" ("אל תתפשטי"). ארקדי בקולו המלנכולי החבוט קמעה ומיכה שטרית בטונים מחוספסים ומסתורים משהו שרים את השירים, כאילו כל החיים כבר מאחוריהם, והם מדפדפים בספר הסגנונות של הפופ. גיטרה נוסח סיקסט'יס ב"אני אוהב אותך", צליל מיושן של אורגן ב"סיפורי אהבה קטנים", כינורות הרמוניים שמלטפים את קולו של ארקדי ב"איש בלי נצח" ואפילו הרמוניות קוליות שמזכירות את האסטה-אסטה של "כוורת" ב"עוד נגיעה". גם עיבוד ביטלסי מובהק לכלי מיתר ב"אם כבר לבד". ב"עשי לי את המוות" מגלים מבנה יותר מעניין ומתוחכם של שיר, ורוקנ'רול שומעים לראשונה ב"סדר עולמי חדש". כמו במוסיקה קלאסית, הזמן עושה את שלו, והאלבום הזה נכנס לפנתיאון של האלבומים הישראלים, נשמע היום טרי ורלוונטי במילים, במוסיקה. מגיע לו יותר מהצדעה נוסטלגית.

הרכב: ארקדי דוכין – שירה וקלידים, מיכה שטרית – שירה, מיקי הררי גיטרה, ז'אן פול זימבריס תופים, שלמה אמקיס – בס.

1. בדקה אחת שפויה
2. אל תתפשטי לי
3. אני אוהב אותך
4. עוד נגיעה
5. עשי לי את המוות
6. שני סיפורי אהבה קטנים
7. סדר עולמי חדש
8. על קו הזינוק
9. איש בלי נצח
10. על הסף
11. לא שבר, משבר
12. כמעט אופטימי
13. אם כבר לבד…

וידיאו: אל תתפשטי לי

החברים של נטאשה – ההופעה קיסריה קיץ 2008

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן