הפרברים יוסי חורי ואורי הרפז

הפרברים – החולמים אחר השמש

להתאהב בשיר הזה מחדש אחרי בגרסת דוד לביא ותמר פילוסוף

מילים: יורם טהרלב לחן: סשה ארגוב הפקה מוזיקלית: דוד לביא ותמר פילוסוף
4.5/5

זוכר לצמד הפרברים חסד נעורים בזכות השיר הזה, קלאסיקה ישראלית של יורם טהרלב וסשה ארגוב, שראשיתו במנגינה שהולחנה לסרט "הוא הלך בשדות" (1967). דוד לביא בהפקה חדשה ובדואט עם תמר פילוסוף מחדשים את השיר ומשיבים בו רוח רעננה, מבלי להוציא ישן מפני חדש. טהרלב סיפר בזמנו כי השיר התחיל כלחן של ארגוב ללא מילים שכתב לסרט. בסרט הוא נשמע על רקע נופים חקלאיים. טהרלב לב לקח את המידע הזה וכתב על זוג אנשים זקנים, שמטיילים בתוך הנוף החקלאי, בין כרמים ומטעם, שבהם נהגו לטייל עם ילדיהם. טהרלב תיאר את השיר כשיר עצוב, כי שנים לאחר מכן חווה את הטיול בנופים, שבהם גדלו ילדיו, כאשר הילדים כבר לא לצידו.
והנה: הדור שלא ידע חוזר לנופים האלה של החולמים אחר השמש, גם הם מתרפקים על הכרמים והשדות, מביעים כמיהה לימים אחרים, אולי פשוטים יותר, נקיים יותר, חלק מאידיאליזציה של ארץ ישראל הישנה והטובה. דוד לביא (32), מהכשרונות הגדולים שיצאו מ"כוכב נולד" בעונתו התשיעית, עיבד את השיר באינטרפרטציה המעניקה לו גוונים חדשים בשני קולות המסתכרנים. לביא כמו הנשים את השיר, העניק לו מרחב חדש כדי לצאת לשוטט באותם נופים. המעבר ללא מילים – יוצר אווירה של געגועים ואיזו תחושת הרואיות הסטורית שקשורה לנופים הארצישראלים. צילומי הקליפ המתמקדים בישן משלימים את הקאבר המוצלח הזה נפלא.ומחדשים אהבתי לשיר בקונטקסט של משוט בזמן ובמרחבי הנופים הישנים. להתאהב בואלס הזה מחדש.

**** החולמים אחר השמש  החל כמנגינה שהלחין סשה ארגוב ב-1967 לסרט "הוא הלך בשדות". העובדה שבסרט היא מושמעת על רקע של נופים חקלאיים הובילה את יורם טהרלב לכתוב על זוג זקנים העוברים בתוך הנוף החקלאי, כרמים ומטעים, שבהם נהגו לטייל עם ילדיהם. לדעת טהרלב זהו שיר עצוב, כי שנים לאחר מכן הוא חווה בעצמו את הטיול בנופים שבהם גדלו ילדיו, כאשר הם בגרו ואינם לצידו…כיוון שהמנגינה לא נועדה במקור לשירה, התקשו חברי הצמד לבצע אותה וביקשו מארגוב לערוך בה שינוי קטן. סשה סרב לבקשה ולאחר שיוסי חורי אמר לו: "אבל קשה לנו לבצע אותה" הוא ענה לו: "אז תתאמצו קצת"..

הפרברים – החולמים אחר השמש בפסטיבל ראשל"צ 2014

החולמים אחר השמש מילים

בין הברושים והכרם שנית נעבור

בין הערביים שוטפות סנוניות את העמק
ערב יפה וחמים/ שט על גגות ותלמים,
אנו כמו כל החולמים/ אחר השמש.

לו על כתפינו נשאנו שנית תינוקות
לו רק יצאנו שנית לחרוש ולזרוע
לו רק יכולנו לקצור/ לו רק לצאת ולבצור
לו רק ידענו לנצור/ חדוות הנוער.

שקט ורק צעדינו נותרו על השביל
לילה ירד על צמרות הברושים ועלינו
טל על שיחי ההרדוף/ על הבריכות והסוף,
טל על ראשך הכסוף/ ועל עינינו
שקט ורק צעדינו נותרו על השביל

דוד לביא – פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. מדהים , אפשר להאזין לשיר ללא גבולות…השילוב של הקולות, ההרמוניה, העונג שהם משדרים,פשוט להתאהב…..
    הצליחו !!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן