הטוב הרע והנערה ג'וזי כץ בני אמדורסקי ישראל גוריון

הטוב הרע והנערה ג'וזי כץ בני אמדורסקי ישראל גוריון

49 שנה אחרי זה נשמע עדיין  טרי, רענן, שובבי.

1972
4/5

נתפוס את רכבת הזמן בנסיעה לאחור. השנה 1972. אני שולף ממדף התקליטורים את "הטוב הרע והנערה", אלבום (מופע) המחווה של ג'וזי כץ, ישראל גוריון ובני אמדורסקי ללהיטים האמריקאים של עידן המחזמר הקלאסי בתרגום אהוד מנור.
49 שנה אחרי זה נשמע עדיין  טרי, רענן, שובבי. הצירוף כץ-גוריון-אמדורסקי נולד חמש שנים אחרי הצלחת "החלונות הגבהים", הרכב שנולד תחילה לצורך פסטיבל הזמר והפזמון ושיר ששמוליק קראוס כתב בעת מאסרו ב-1971 שנקרא "שישי חם", שהפך ל"טוב לי לשיר לעולם". המעבד היה המוסיקאי המיומן אלכס וייס. השלושה עלו לבימת בינייני האומה בחליפות ובכובעים לבנים וזכו במקום הראשון כשהם משאירים מאחור בועז שרעבי עם "חייך וחיי" את מתי כספי עם "אחרי שנסעת (ואותך") ואת אלינה רובינא עם "הבלדה על נערי שגדל".
השיר והזכיה האיצו בנייתו של מחזה מוסיקלי של שירים והעמדה. אהוד מנור תרגם, אלכס וייס עיבוד, צדי צרפתי ביים, מיקי אשתו של בני אמדורסקי עיצבה תלבושות. את היוצרים, ובמיוחד צמנור הניעו געגועים לתקופות תמימות, לנוסטלגיה, מעין הומאז' בידורי לסרטים, ל"ימים של קולנוע", שהיה גם השיר המוביל. בשיר "אלהשמות" מונה מנור את שמות כוכבי הקולנוע של התקופה – צ'פלין, בוגארט, שירלי טמפל, ג'ון ויין, ג'ודי גרלנד, מרלן דיטריך. הפזמון שואל "איפה הם" ועל אותו משקל בסיום השיר – "איפה הפי אנד".
הרשימה נבנתה על שירי ג'אז קברטים, ביניהם שירים בידוריים מובהקים כמו "בייבי פיייס", "בייבי קר בחוץ" (ישראל גוריון ניסה לשכנע את ג'וזי כץ להישאר אצלו בבית), גם הלהיט המוכר מהמאמאס והפאפאס Dream A Little Dream Of Me, שמנור תרגם כ"שמור לך חלום".
השילוב הפרסונאלי, השירים והעיבודים הפכו להיט בימתי. ג'וזי כץ היתה אז בת 32, צעירה בכ-8 שנים משני "הדודאים", זהרה ביופיה, בשובבות שלה, בתנועה שהיא העניקה לשלישייה.
המופע החזיק מעמד שנה. הא הונצח בסרט בשחור לבן שצילם אמנון סלומון ובתקליט שהכיל את כל שירי המופע פרט ל – my Heat Belongs To Me של מרלן דיטריך, למרות שהיה אחד השירים היותר מלהיבים בתוכנית. כץ האשימה את אמדורסקי "השובניסט" בניפוי השיר. זו היתה אפיזודה רעננה בבידור המקומי, שהתאיידה בהמשך ביליוי העונות והאופנות, אבל נותרה בזיכרון הקולקטיבי כחלק מחדש יפה בתרבות המוזיקלית הפופולרית של עולם הבידור דאז מול שירי הלהקות הצבאיות.

הטוב הרע והנערה ג'וזי כץ, בני אמדורסקי וישראל גוריון

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן