תאי תמר עמר 5

טאי!

הכוכב הבא המבחן הגורלי

7.1.2019
4.5/5

ב-21.9.14 בביקורת על דה וויס, העונה השלשית, כתבתי: "והזוכה בדה וויס היא תמר עמר בת 16 וחצי. לא הייתה בתולדות תחרויות הריאליטי מוסיקה בישראל מועמדת כל כך צעירה בעלת בגרות, עומק, יושר אומנותי כמו עמר.  תמר עמר שרה "אילו יכולתי" (אהוד מנור- מתי כספי) המוכר מריקי גל בעוצמות פנימיות ובדיוק, שהראו כי היא חוותה את השיר הכי אישי. עמר אמרה: "זה שיר קשה. התחברתי אליו דרך כאב של אחרים". מדוע היא המועמדת הכי רצינית לזכות? כי תמר עמר הוכיחה, שהיא יכולה להגיע לאותן רמות ביצוע כמו באנגלית. זה כמעט חסר תקדים". כשהיא שרה Retrograde של ג'יימס בלייק בשלב הראשון של "ההופעות החיות" – היא נשמעה הזמרת האולטימטיבית של התחרות. זמרת צעירה בעלת בגרות נדירה. בחירה מדויקת של שיר. מקצוענות. טונים בשלים. אביב גפן הגדיר את המקצועיות שלה כ"מפחידה" כשהיא היא שרה Broken של ג'ק באג. שרה "קטן" שהוא גדול מאוד. מרוכזת מאוד בשיר. אמיצה. יודעת מה היא רוצה מעצמה. אם חיפשתם איימי ויינהאוס מקומית – בבקשה. תמר עמר זכתה בסופו של דבר במקום השני בדה וויס באותה שנה. היא נוצח.ה ע"י אלקנה מרציאנו.  תמר בחרה לשיר בגמר  "מחכים למשיח". זה היה קצת גדול עליה. הלכה צעד אחד רחוק מדי, אבל אני העדפתי את הביצוע הזה  על פני החאפלה של מרציאנו, ששר את "תל-אביב" – במקור של עומר אדם.
חיפשתי את תמר עמר כל השנים שחלפו מאז. היאנעלמה. תמר היתה אחת הדוגמאות איך ממסמסים כשרון אמיתי של משתתפת תחרויות ריאליטי. והנה, אני מגלה אותה השנה במבחני "דה וויס" בשמה החדש – טאי, בת עשרים פלוס, מתמודדת מול מאיה בוסקילה ושפיטה. היא שרה High Hopes של Kodaline, להקת רוק אירית, באותה אינטילגנציה גבוהה, הליכה בין השירות של השיר, סגנון משלה והפעם באופן טבעי – גם בגרות. כולם מחפשים את הנטע ברזילי הבאה לאירוויזיון. אני מחפש זמרים גדולים. לי לא בוער למצוא איזשהו גימיק, שינצח לישראל את התחרות בפעם השניה ברציפות. תמר עמר היא מסוג הזמרות, שחשוב להמשיך איתה אפילו יותר ממאיה בוסקילה, שכולם עפים עליה כמו שהיא עפה על עצמה בביצועים אקסטרוגנדיים של להיטי פופ גדולים. טאי (תמר עמר) היא מסוג הזמרות שיש לחשוף ובגדול, ולאו דווקא על גימיק לאירוויזיון, אלא על שירה נטו. משהו קטן-גדול יותר.

תמר עמר – "מחכים למשיח" גמר דה וויס 2014

תמר עמר – "אילו יכולתי" בדה וויס 2014

תמר עמר – High Hopes – "הכוכב הבא לאירוויזיון" 7.1.2019

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. תמר, טאי, מהממת! עצוב היה לי שלא זכתה בדה וויס, אך עוד יותר הפעם. היא שרה ככ יפה, אומנית שאין רבות שכמותה.
    ואכן- קיבלה אדומים "פוליטיים" רבים מדי, באופן ללא מקצועי.
    חבל לי שלא הביאה שום שיר משלה, ובעברית, מתוך חשש שלא יתקבל.
    אני מצפה ליציאה שלה לרשת, להופעות…בסגנון שאופייני לה, ותוך בחירה מתאימה. אוהבת אותך!!! יעל

  2. תמר, טאי, מהממת! עצוב היה לי שלא זכתה בדה וויס, אך עוד יותר הפעם. היא שרה ככ יפה, אומנית שאין רבות שכמותה.
    ואכן- קיבלה אדומים "פוליטיים" רבים מדי, באופן ללא מקצועי.
    חבל לי שלא הביאה שום שיר משלה, ובעברית, מתוך חשש שלא יתקבל.
    אני מצפה ליציאה שלה לרשת, להופעות…בסגנון שאופייני לה, ותוך בחירה מתאימה. אוהבת אותך!!!

  3. כל כך מסכים , כל כך מיוחדת , מזכירה בבגרות שלה את שרי נחמיאס מעונה 2 , חבל מאוד שאין סיכוי שישלחו אותה לאירוויזיון בגלל כל הפייבוריטיות של ההפקה – שפיטה , דניאל מזוז , מאיה בוסקילה , כתריה (שאף היא מעולה)
    האדום של אמדורסקי לביצוע שלה אתמול הזוי , ואחרי זה נתן כחול לביצוע גרוע של נדב פיליפס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן