המאנקיז 1966

"הקופים" חוגגים 50

המאנקיז

The Monkees – Celebrates its 50th anniversary
/5

כולם סופרים לרולינג סטונס את השנים, אבל ידעתם שהמאנקיז, להקת "הקופים", חוגגת חמישים, והיא חיה קיימת ומופיעה, מוציאה אלבום, הראשון מזה 20 שנה – Good Times, בהשתתפות שלושת החברים מההרכב המקורי מיקי דולנז (תופים) מייקל נסמית' (גיטרה, שירה) ופיטר טורק (בס). באחד השירים באלבום נשמע עוד קולו של הסולן המנוח דייבי ג'ונס, שהלך לעולמו ב-2012, והוא בן 66. דייבי ג'ונס היה הקול הראשי באחד הלהיטים הגדולים של הסיקסטיז Daydream Believer, לצד להיטים בלתי נשכחים כ – Last Train   to Clarksville ו – I'm a Believer.
בראשת דרכה המנקיז The Monkees הופיעה במשך שתי עונות בסדרה קומית בפריים טיים של רשת ה – NBC בין השנים 1966 ל-1968. הסדרה הושפעה מהסרט A Hard Day's Night של הביטלס.  לסדרה הגיעו אחרי שג'ונס ענה על מודעה שהזמינה לאודישנים לסדרה חדשה על על הרפתקאות של 4 חבר'ה, אנשי להקת רוק בנוסח הביטלס שנקראו  The Monkees. שנים מחברי הלהקה , נסמית' וטורק היו מוסיקאים שכבר צברו שעות הופעה, בעוד ג'ונס ודולנז היו בעיקר שחקנים,  שערבו גם מוסיקה בקריירה שלהם. אבל הכימיה ביניהם, כפי שהעיד ג'ונס בזמנו – היא שאיחדה אותם להרכב אחד לצורך הסדרה הטלוויזיונית.
להיטם הראשון של המאנקיז נקרא Last Train to Clarksville. הלהקה שיתפה פעולה בתחילת דרכה עם כמה מגדולי הכותבים במוסיקת הפופ האמריקנית דאז  כמו ניל  דאיימונד, קרול קינג, גלן קמבל והאל בליין. הפופולריות של ההרכב צמחה בשילוב של המרכיב הטלוויזיוני והלהיטים והביאה לצמיחת תעשיה של מוצרים מסחריים שמותגו על שמה כמו צעצועים, בובות, משחקים. מצד שני: סרטם היחיד באורך מלא היה כישלון בקופות. התפרקות הלהקה החלה אחרי האלבום החמישי. היא הפכה לטריו ללא טורק, וגם הוציאה אלבום כצמד אחרי פרישתו של נסמית' ב-1969. הלהקה התאחדה פעם אחת לרגל 20 שנה להקמתה ב-1986, ואף יצאה לסיבוב הופעות כשלישייה (ג'ונס, טורק, דולנז)
אלבום האיחוד האחרון Justus יצא ב-1996 יחד עם ספיישל טלוויזיוני על הלהקה. סיבוב הופעות נוסף נערך ב-2011 לרגל 45 שנה ללהקה ללא נסמית'. ג'ונס ניסה קריירת סולו, הוריד הילוך, השתלב פה ושם בסיטקומים בטלוויזיה, אבל התמקד בעיקר באהבתו הגדולה – סוסי מירוץ,  שמילאה אותו עד ימיו האחרונים.

סיפורם של של המאנקיז

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן