המפיות מארחות את דנה עדיני וננה שרייר - לצעוד על המים

לצעוד על המים

המפיות מארחות את דנה עדיני וננה שרייר

מילים: ננה שרייר לחן :עדי מדנס שירה: דנה עדיני עיבוד והפקה מוסיקאלית: דודוש קלמס
4.5/5

הליריקה הקצרה הזו שנכתבה ע"י ננה שרייר על מפיות במסעדת ננוצ'קה, הפכת בשיר הזה לקומפוזיציה של עדי מדנס (לחן) ודודוש קלמס (עיבוד) המעניקה למילים תוכן אמוציונאלי נוגה, שנוצר מתוך תחושת רוח היצירה ונסיון להארתה באמצעות צלילים. איך מלחינים אוקסימורון כמו "לשמור על כיסופי תוגה"? מוסיקה אינה יורדת לרזולוציות מטפוריות כאלה. היא עוסקת יתר במצב רוח, ב-Mood שמשדר השיר ליוצר המוסיקה.
זהו שיר געגוע לתשוקה ראשונית ולא ממומשת, לאמא ביולוגית, שלמרות המאמצים לעולם לא נמצאה. הוא מדבר על ההשפעה וההשראה של האם על בתה. דנה עדיני ששרה את השיר – היא חלק בלתי נפרד מהחיבור של מרכיבי היצירה.   הצלילים מחלחלים משדרים  תערובת של געגוע ותוגה. עדיני נשארת על מסלול מאופק, שי בו עוצמה רבה יותר מאשר דרמה. השילוב של שירתה של עדיני והקריאה של שרייר נועד להשלים את הקומפוזיציה וגם להעניק לשיר חותם אותנטי. המילים המדברות אינן משבשות את המהלך המוסיקלי. הן מובנות נפלא ביצירה.

**** במשך 16 שנים קראו הסועדים בננוצ'קה את שיריה של ננה שרייר. שיריה התפרסמו על המפיות שהיו ערוכות על השולחנות.  "לצעוד על המים" הוא שיר געגוע מפוקח, שנכתב בגיאורגיה בעת מסע חיפושיה של ננה אחר אימה הביולוגית. ננה גלתה בגיל 42, מול מצלמת התכנית "מחוברות" כי היא מאומצת ויצאה למסעות חיפושים. סיפורה הונצח בסרט "איכן שפועם ליבך" ששודר בערוץ 10.  השיר נכתב על חלוק אבן על שפת הים השחור בהפוגה בין חיפושים בארכיונים ישנים,  תוך מסע בין כפרים רחוקים.

למדתי מאמי לצעוד על המים
להיות ולא להיות/ להיות קרה
לא נגועה/ לשמור על כיסופי תוגה
וגעגוע מתמשך/ שלעולם/ לא נענה
לגעת ולסגת ראשונה/ ולשמור על תקווה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן