סטורמזי

הסרטון החדש והעוצמתי של Stormzy ל'גיבורי על'

Black Lives Matter

/5

סטורמזי (Stormzy – מייקל עומארי בשמו המלא יליד 1993) מי שכונה המלך החדש של הראפ הבריטי, שיגר קליפ חדש ל'גיבורי על' (‘Superheroes’) במספר כיתות בית ספר ברחבי בריטניה. הקליפ בבימויו של הקולנוען הבריטי טאז טרון דליקס, מוקדש לזכרו של כוכב הפנתרים השחורים צ'אדוויק בוסמן. השיר הוא הסינגל האחרון מהאלבום  ‘Heavy Is the Head’ שיצא ב-2019.
סרטון 'גיבורי העל' מדגיש גם את השראתה של תנועה המחאה Black Lives Matter (**), שכפי שספר הבמאי דליקס. "אנחנו לא יכולים להתעלם ממה שקרה" אמר דליקס. "זה כל מה שאומר השיר. וזה מה שעושה סטורמזי. הוא היה שם ביום שהתנועה יצאה למחאה ברחובות".
בנאום קצר שצורף לסרטון 'גיבורי העל' בבתי הספר, אומר סטורמזי: "רציתי להראות לכם את זה קודם, בהיותכם תלמידים בבית הספר. אני חושב שחשוב שתבינו עד כמה אתם חזקים …
“למרות צבע העור שלך, למרות המקום שממנו אתם באים, למרות הדת שלכם, למרות מה שאתם מרגיש משהו שעוצר אתכם, אתם גיבורי על.
"יצרתי את הסרטון הזה כדי לעורר אתכם, להודיע לכם שהשמיים הם הגבול. להודיע לכם שכל הדברים האלה בתוככם, הופכים אותך למדהימים.”

** Black Lives Matter היא תנועת מחאה בינלאומית נגד אלימות משטרתית וגזענות ממוסדת כלפי שחורים. התנועה מארגנת הפגנות נגד הרג לא מוצדק של שחורים על ידי גורמי אכיפת החוק, וכן כנסים העוסקים בסוגיות רחבות יותר של אפיון גזעי, אלימות משטרתית ואי-שוויון גזעי במערכת המשפט בארצות הברית. התנועה צמחה מתוך הקהילה האפרו-אמריקאית אך פועלת כיום כרשת בינלאומית מבוזרת, ללא מבנה ארגוני או היררכיה פורמלית, של קבוצות פעילות רבות, בהן של אמריקאים לבנים.

בסיסמה "Black Lives Matter" נעשה שימוש רב בהפרות הסדר בפרגוסון (2014) שפרצו עקב מקרה שבו שוטר ירה למוות במייקל בראון, ועקב תקרית בניו יורק בה נחנק למוות אריק גרנר על ידי שוטר בעודו אומר "אני לא יכול לנשום". אותו הדבר קרה בשנת 2020 גם לג'ורג' פלויד אשר מילותיו האחרונות היו דומות לשל גרנר. בעקבות מקרה זה, אלפי אמריקאים הצטרפו לתנועה ופתחו במחאות ברחבי ארצות הברית ובעולם.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן