Herb Alpert - Over The Rainbow

Over The Rainbow

הרב אלפרט

2019
4/5

הוא מוכר כהרב אלפרט והטיחואנה בראס. חצוצרן אגדי. כבר בן 85, המלחין והמוסיקאי אשר יצר את סגנון  ה"אמיריאצ'י" – שילוב של ג'אז  עם מוסיקת המריאצ'י המקסיקנית. אחרי 9 פרסי גראמי,  14 אלבומי פלטינה, מכירות של למעלה מ-70 מיליוני אלבומים – האיש לא נח. עדין מוציא אלבומי ג'אז איזי ליסנינג. אלפרט הולך באותה דרך בה ניגן והפיק את אלבומיו במהלך השנים. מוטו: חיפוש אחר מלודיות קלאסיות.
בין תריסר השירים – תערובת של סטנדרטים ולהיטי פופ  – שיר אחד מקורי חדש, "Skinny Dip", שפותח את האלבום – גרוב שמייצר אווירה מוזרה. ההמשך יותר צפוי: טלפרט עובר למנגינות מזוהות מתוך ספר השירים האמריקאי הגדול כולל גרסתו ל – Over The Rainbow האייקוני, שחותמו נטבע בתרבות הפופ על ידי ג'ודי גרלנד והקלטות רבות אחרות.
אלפרט בחר בקפידה כל קאבר ל כדי להפוך אותו לצליל האישי ביותר מבחינתו. "הפנטזיה" של Earth Wind & Fire, כאילו נוצרה עבור אלפרט. הוא  מצדיע לגיטריסט הג'אז הצועני דג'אנגו ריינהרדט ב "All Love", לביל וית'רס ב"Ain't No Sunshine", ללואי ארמסטרונג ב- "What A Wonderful World" עם הקדמה מיוחדת בקולו – על הבעייתיות שבבמשפט "איזה עולם נפלא". השיר הזה כמו שירים אחרים מעודים במעין רגאיי, כולל  "Always On My Mind" (אלביס, פט שופ בויז), כמו גם ספין מעניין של הלהיט הוותיק של Nature Boy של נט קינג קול.
בגיל 84 שנים צליל החצוצרה של אלפרט לא בהיר כמו שנשמע פעם, אבל אין להתכחש לעומק התחושות (גם בשירתו המינימליסטית), לנגינה הייחודית שלו, וזה עדיין לחלוטין הצליל שלו בתערובת של ג'אז, פופ ו- R&B. נחמד לדעת שאמן בגילו עדיין יכול לעשות מוזיקה רלוונטית.

Skinny Dip, Ain't No Sunshine, All Love, Fantasy, Over The Rainbow, Copacabana, With You I'm Born Again You Are So Beautiful, Nature Boy, Always In My Mind, South Of The Border, What A Wonderful world

What A Wonderful World

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן