הרולינג סטונס 1973

הרולינג סטונס – Goats head soup

האלבום ש - Exile on Main St הטיל עליו צל גדול.

4/5

Goats Head Soup (מרק ראש עז) יצא ב-1973 מיד אחרי אלבומם המצליח של הלהקה, Exile on Main Street, אשר תרם משמעותית להצלחתו. הוא כלל בין השאר את הלהיט (Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker ואת הלהיט הגדול באלבום: Angie, בלדת רוק אקוסטית, שהגיעה למקום הראשון בבילבורד. למרות הצלחתו המסחרית של האלבום, הוא נחשב לפחות מוצלח מקודמיו, ולאחר שיצא חלה ירידה בהצלחתה של הלהקה. ללא ספק: Exile on Main St הטיל עליו צל גדול.
זו אינה הוצאה מחודשת ראשונה של האלבום. הביקורות ממשיכות להיות מעורבות גם ב-2020, למרות שהגרסה הזו משפרת הסאונד לעומת גרסת המקור, Goats Head Soup" לא נשמע כמו מה שהיה אפשר לצפות מהאבנים אחרי Exile. ג'אגר בן 30, כמו ריצ'ארדס, נשמע במצב רוח סתווי כמו ב"מאה שנה "ו"חורף". העיבודים תואמים את המילים.  ריצ'רדס נשמע מזדהה כשהוא שר את "Coming Down Again", שלדבריו הוא עסק בשימוש בסמים. אבל אחרי עשר שנים של הקלטות, סיבובי הופעות – הסטונס נשמעים אנושיים, מלנכוליים, במילים פשוטות כמו בני אדם, לא אלי רוק בלתי מנוצחים. כמה פעמים זה קרה אצלם? לא הרבה.
באלבום הזה הלהקה קבוצה חוקרת כיוונים חדשים. ריצ'ארדס ב“Silver Train” וב “Star Star” מנגן בהשפעת צ'אק ברי. הפתיחה "Dancing With Mr. D" היא דוגמא לנגינה פשוטה יחודית לו. “100 Years Ago” ובמיוחד “Heartbreaker,”, מציג השפעת צליל הסול על ג'אגר בסגנון ה"פיתויים".
השירים הטובים של Goats Head Soup נשמעים כמו שום דבר אחר בקטלוג של האבנים. השילוב של קולו של ג'אגר, הצליל של בילי פרסטון בקלידים, הבלדות היפות כמו Angie הנצחית – ללא ספק השיר הכי עדין ונואש בקאנון שלהם, הופכים את האלבום הזה למיוחד, מצדיק חזרה אליו – בטח לאוהבי הסטונס.

Angie

  • מיק ג'אגר – שירה, גיטרות, מפוחית, קלידים
  • קית ריצ'רדס – גיטרות, שירה, בס, קולות
  • מיק טיילור – גיטרות, בס, קולות
  • צ'ארלי ווטס – תופים
  • ביל וויימן – בס

  1. Dancing With Mr. D
  2. 100Years Ago
  3. Coming Down Again
  4. (Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker
  5. Angie
  6. Silver Train
  7. Hide Your Love
  8. Winter
  9. Can You Hear The Music?
  10. Star Star
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן