שלום חנוך והאורקסטרה של אבי ליבוביץ'. צילום: מרגלית חרסונסקי

והאורקסטרה של אבי ליבוביץ

בפסטיבל הג'אז: שלום חנוך

פסטיבל הג'אז אילת
4.5/5

עם עזרה לא קטנה של קבוצת נגנים גדולה, אתה יכול להפוך את שיריך לחגיגה. לפי הבעות פניו, יכולתי לנחש, שזו הייתה ההרגשה של שלום חנוך בהופעה שלו ב"פורט ארנה" בנמל אילת. חנוך הגיע גם הגיע לג'אז בים האדום בהפקה לשיריו הקלאסיים בעיבודים לביג בנד עם האורקסטרה של אבי ליבוביץ' ובהפקת הבסיסט יוסי פיין.  לא כל שיר ישראלי קלאסי הוא בעל פוטנציאל של סטנדרט'ס, מסוג השירים של  ספר השירים האמריקני הגדול, המשמשים אתגר עיבוד ואלתור להרכבים ג'אזיים, אלא שבהרכב של אבי ליבוביץ' מוצאים את המעבדים, שינסו  לתת  לשירים של חנוך מעמד של סטנדרטי ג'אז. שמענו 12 עיבודים חדשים לשירים של חנוך, בביצוע תזמורת ג'אז מצוינת כהרכב ביג בנד וכסולנים.
עיבוד יכול לפתוח שיר כמו פרח, להעניק לו יופי מחודש וחיים חדשים. לעיתים הוא עלול להיות מאולץ, להאפיל עליו ללא צורך, בגלל שהמעבד ניסה לתפוס עליו טרמפ כדי להאדיר את כישוריו. למשל: הפתיח הארוך ל"לילה" היה זר לחלוטין לשיר, שפשטותו היפה מבטלת כל צורך בעיבוד מורכב. לעומת  זאת, אהבתי את העיבוד ל"למה לי לקחת ללב", שנשמע מובנה ומעניק לשיר המחודש ולשלום ערך מוסיקלי מוסף של ממש. כנ"ל העיבוד ל"היה כדאי" – דומה מאוד למקור במהות סגנון הסמבה או לבלוז "תפסתי ראש  על הבר".
האם העיבודים בערב הזה הפכו את שלום חנוך מזמר רוק לזמר ג'אז? – ממש לא. מנגד: חלק מהשירים שלו הוכיחו כי הם בעלי נתונים מעולים לעבור מתיחות פנים, שמוסיפות להם יופי וריענון. שלום חנוך הרגיש טוב להיות בחברת חברי התזמורת של אבי ליבוביץ'. יכולת לראות את ההתרגשות וההנאה על פניו, כמו גם על פני הקהל שמילא את מתחם ה"פורט ארנה" בנמל אילת. רגעים יפים לשירים של חנוך, גם לג'אז הישראלי.

שלום חנוך – שירה, גיטרה, אבי ליבוביץ', יאיר סלוצקי,ירון אוזנה – טרומבון, ארתור קרסנובייב, אסא קוק – חצוצרה, אלון פרבר – סקסופונים אלט וסופרן, טל ורון – סקסופונים אלט וטנור, יהונתן כהן – סקסופון טנור, יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון, תומר בר – פסנתר קלידים, מיקי ורשאי – בס, קונטרבס, רון אלמוג – תופים, יוסי פיין – גיטרה.

צילום: מרגלית חרסונסקי

שלום חנוך והאורקסטרה – "היה כדאי"

https://www.youtube.com/watch?v=vm1L9DvQZjA&feature=youtu.be

"למה לי קחת ללב"

https://www.youtube.com/watch?v=HJEVxkW0InQ&feature=youtu.be

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן