חאריס אלקסיו צילום מרגלית חרסונסקי

סיפור חיי ההופעה

חאריס אלקסיו

בית החייל ת"א
4.5/5

הפתעה: חאריס אלקסיו מגלמת את חאריס אלקסיו במופע שהוא תיאטרון משולב מוסיקה. האם הקהל שהגיע לבית החייל בת"א ידע מה מכינה לו הזמרת היווניה המהוללת? –  לא בטוח. אחרי 45 שנות במה, 5 הופעות בישראל, עולה חאריס אלקסיו לבמה לספר ולשיר את סיפור חייה, סוג של סיכום דרך, מעין תיעוד תיאטרלי, בו היא משלבת ביוגרפיה אישית ושירים המחברים את סיפורה האישי מילדות ועד בגרות. הפעם – חאריס היא השחקנית הראשית בהצגה שלה.
הזמרת בת ה-66, שנולדה בעיר תבאי שבמרכז יוון למשפחה ענייה, הייתה בת מזל, כי אותן שנים בהן החלה את דרכה כזמרת, היו שנות הזהב של המוסיקה היוונית הפופולארית. אז היא פוגשת את השמות הגדולים של המוסיקה היוונית – דאלארס, סטליוס קאזאדג'ידיס, תיאודורקיס, מאנוס לואיזוס, ניקולופולוס, מיקרוטסיקיס ועוד. חאריס חושפת איך הפכה מחאריקליה הקטנה (שם נעוריה) לחאריס אלקסיו המהוללת. אישה צנועה, זמרת ענקית.
הערב הוא פסיפס של רגעי חיים, תמונות, זיכרונות, מילים שלא נאמרו, מכתבים נצורים שנפתחים, סיפורים על חלומות, סיוטים, בית אבא, אהבות בחייה, הופעות, נסיעות, השירים,  הקשר בין הנפש, הגוף, והקול.
חאריס אלקסיו מעמידה עצמה מול מראה, עוסקת בפער בין האישה הבודדה, זו שחושבת הרבה על גורלה ועל המוות שלה (ושל הוריה), מול הכוכבת שכובשת במות. המוסיקה, מתברר, הייתה לעיתים מפלט עבורה, אבל לא פתרה קונפליקטים קשים בינה ובין עצמה.
פעם שישית אני שומע את חאריס אלקסיו לייב. בפעם שעברה ב-2013 הייתה מאחוריה הפילהרמונית הישראלית בהיכל התרבות. הפעם היא מגישה הצגה בהרכב צנוע של צ'לו, אקורדיון וגיטרה, בה המחזאית והשחקנית אינה פחות גדולה מחאריס הזמרת.
הטקסט, שמוקרן בעברית במעלה המסך בתרגום פואטי של אמיר צוקרמן, הבליט את היכולת שלה להביט על עצמה מן הצד באינטימיות, גם באירוניה מרה וכואבת, בהומור שנון. מסגרת הקברט עוצבה נפלא באמצעות תפאורה מסתובבת ותאורת עומק מתוכננת בכל פרט ופרט.
מה שמשותף לזמרת ולשחקנית הם הטונים שמעבירים תחושות שלעתים אין צורך לתרגם. יש משהו בהגשה שלה, בחיבור למילים, שמחלחל גם בלי שתבין שהיא שרה על המאהב ששבר את ליבה או  על ניסיונה לשמור על חלומותיה המתפוגגים. הערב התיאטרלי מציג אותה בכל ישותה, אישיותה ומהותה כמשוררת של סיפור חייה. אלקסיו מעזה בפעם הראשונה לא רק לספר את עצמה אלא לרדת למעמקיה בטקסט פיוטי רב שכבתי מלא חכמה, אירוניה והומור. אם אתם רוצים להכיר את גדולתה של הזמרת כיוצרת וכשחקנית – אל תחמיצו. מי שמעדיף את חאריס אלקסיו כמו בפעם הקודמת – זמרת נטו על הלהיטים והריגושים המוכרים  – זה לא הערב הזה.

מחזה: חאריס אלקסיו במאי: יורגוס מננוליס. מיוונית: אמיר צוקרמן

צילומים: מרגלית חרסונסקי

https://www.youtube.com/watch?v=hXyFjwZNiS0

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן