ברץ ווטסון הרינג _ חוגגים 100 לצ'ארלי בירד פרקר

חוגגים 100 לצ'ארלי בירד פרקר

ועידת האלט סקסופון

עם בובי ווטסון, וינסנט הרינג, גרי ברץ
4.5/5

29 באוגוסט 2020 יציין מאה השנה להולדתו של אחת הדמויות האייקוניות ביותר של הג'אז, צ'רלי פרקר. החגיגות יצאו לדרך עם ועידת פסגת סקסופון האלט, המאגדת שלושה מהקולות המוערכים ביותר של ג'אז מודרני: וינסנט הרינג, בובי ווטסון וגארי בארץ, שהתכנסה לנגן ולהקליט כדי להצדיע לחלוץ פורץ הדרך, לנגן את החידושים שלו בסגנונות הייחודיים להם.
"ההשפעה של צ'רלי פרקר ממשיכה לעבור בין כולנו", אומר הרינג, "מדהים עד כמה פרקר נגע בכל כך הרבה מוסיקאים ונגנים. אנחנו בהחלט מקבלים גם השפעות אחרות, וכמובן שכולנו מקווים לעשות מוסיקה בעלת חותמת משלנו, אבל בירד תמיד נמצא שם דרך באוצר המרכיבים המוזיקליים שלו, והדרך שלו לפרש את המוזיקה.
ברץ מרגיש את הקשר והקישור לפרקר בצורה ישירה, הוא אומר. "התחלתי לנגן בתקופת צמיחת הביבופ … בירד שינה את כל הנוף של המוזיקה בווירטואוזיות שלו, בידע ההרמוני שלו ובמוסיקליות שלו. בעיניי, הוא כמו באך המודרני".
ההשפעה של צ'רלי פרקר  ממשיכה לעבור בין כולנו", אומר הרינג, "מדהים עד כמה הוא נגע בכל כך הרבה מוסיקאים ונגנים. אנחנו בהחלט מקבלים גם השפעות אחרות, וכמובן שכולנו מקווים לעשות מוסיקה בעלת חותמת משלנו, אבל בירד תמיד נמצא שם דרך באוצר המרכיבים המוזיקליים שלו, והדרך שלו לפרש את המוזיקה.
ברץ מרגיש את הקישור לפרקר בצורה ישירה, הוא אומר. "התחלתי לנגן בתקופת צמיחת הביבופ … בירד שינה את כל הנוף של המוזיקה בווירטואוזיות שלו, בידע ההרמוני שלו ובמוסיקליות שלו. בעיניי, הוא כמו באך המודרני".
עבור ווטסון, יליד קנזס סיטי, פרקר מייצג רשימת של מעלות ראויות להערכה: "ניצחון על מצוקה כלכלית, ספונטניות, יצירתיות. אינדיבידואליזם. מקוריות. באמצעות פרויקט ההוקרה הוא שואף לנסות ולהרחיב את מורשתו בדרכי שלו. להוסיף את קולי בסקסופון ליצירותיו המקוריות הקלאסיות".

**** ז'ראל ארנו ז'אק שאנל – מחברי ספר "ג'אז" אמרו על צ'ארלי "בירד" פרקר: " אף שם אינו יכול לסכם את סגנונו של פרקר בצורה יותר טובה כמו הכינוי לעוף ("ציפור") – נפנוף כנפיים הפכפך ומתרגש, תוך מעוף סביב הקו המלודי, שלעיתים אין חשים בו, אך דרכו הוא מתקדם לעבר מטרה רחוקה, תוך שהוא מבריח אל האופק את כל ההגבלות האפשריות על מלאכת האילתור. קטעי הסולו של פרקר היו תמיד הרפתקה על גדות נהר הצלילים, כמותם לא נשמעו קודם לכן. פרקרלקח על עצמו סיכונים באופן חופשי. הגיוון הנפלא שלו בלט בהדגשים סינקופיים כמו בקטעי הדממה פרי של אינטאיציה מדהימה, כמעט בלתי אנושית. יחד עם זאת, פרק'ר נשאר תמיד גאון הבלוז, והקטעים שכתב היו תמיד בהשראת המסורת למעט קטעים שעיבד מחדש סטנדרטים משנות ה-20 וה-30"

וידיאו: Vincent Herring / Bobby Watson / Gary Bartz "Bird at 100" Video

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן