חנן בן ארי פרסומת לטלפון דור 5

חנן בן ארי: אם תרצו תקבלו טלפון דור חמישי

חנן בן ארי הקריב שיר לטובת פרסומת

/5

תנסו להיכנס ליוטיוב כדי לצפות ב"אם תרצי", להיטו של חנן בן ארי. יש מצב שתאלצו לצפות קודם בסרטון הפרסומת שמקדים את הקליפ, באותו להיט אבל בצורתו החדשה המקדמת מכירות טלפון דור 5.
המגיפה גרמה לאמנים רבים חוסר יכולת לשרוד, להתקיים. אינני יודע מה מצבו הכלכלי של חנן בן ארי, יכול להיות שהוא זקוק מאוד לכסף כמו אמנים רבים בימים האלה. גם כך, אם יש גבול, שאמנים אינם צריכים לחצות – זה הגבול  הזה – הפקעת היצירה המקורית למסחר.
"אם תרצי" הוא שיר אהבה פשוט שהופך לסערת רגשות מלהיבה. זוהי המוסיקה ה"חסידית" של ימינו. שיר קליט ומלא נשמה, בו חנן בן ארי מצליח לעבור את מחסום הנדוש, נוגע בתעצומות נפשו, והופך את הטקסט הפשוט והלא מיוחד הזה לשיר שמחה אותנטי. הפיכת השיר לפרסומת מעקרת בבת אחת את האמת שקיימת בשיר.
השילוב בין להיטים לפרסומות אינו המצאה של ימינו. מוזיקת פופ היא אחד הכלים המשמעותיים, שעומדים כבר עשורים לרשות תעשיית הפרסום כדי לייצר שטיפת מוח, להפוך את המוצרים לקליטים ובעיקר מזוהים עם הכוכבים שדוחפים אותם. ובכל זאת, נדמה שלעיתים חציית הגבולות מזיקה לאמנות ולאמנים.
יש יוצרים שמסתמנים אצלך כמי שלא יתפתו להצעות מסחריות קורצות. כל זמן שמנצלים רק את שמך כידוען ומוערץ ע"י הציבור – זה עדיין עובר ומתקבל על הדעת. מפורסמים רבים משתתפים בפרסומות, לטובת חשבון הבנק שלהם. מעטים דוחים הצעות. כשחוה אלברשטיין הפכה את "לונדון" לפרסומת לחברת YES – הרמתי שתי גבות, גם אם היא עשתה זאת באלגנטיות ובקריצת עין פרודית. מה לעשות, שאמנות היא עדיין יישות שכוחה בעצמאותה היצירתית. מכירתה לטובת קידום מכירות של מוצר מפקיעה אותה מהעמידה ברשות עצמה, ומורידה את ערכה. קוראים לזה זילות.
אולי אני נשמע מיושן ומקובע, אבל קיימת קבוצת יוצרים זמרים, שאני מצפה מהם לא למסחר את השירים שלהם. נדמה לי שמעולם לא ראיתי את שלום חנוך, אהוד בנאי ואת ברי סחרוף בתשדירי פרסום. חוה אלברשטיין אחת הזמרות הכי לא מסחריות, הכי לא סלבריטאית, נמנתה על הקבוצה הזו עד לפרסומת שהיא עשתה ל-YES. הבעיה אינה רק בדימוי של הזמרים הנ"ל, אלא במכירתה של האמנות לטובת פרסומת: נדמה לי, שחנוך לוין, מי שכתב את "לונדון" לא היה מדמיין שימצא את השיר שלו  מעורב במילים "טריפל", ו"יס".
גרסת הפרסומת של "אם תרצי" של חנן בן ארי היא סוג הקלות של הקרבת  שירים איכותיים ומצליחים לטובת קידום מוצרים. מבחינה אומנותית – קלות בלתי נסבלת. מבחינתו הכלכלית והפרסומית – משתלמת מאוד. מעניין אם נשמתו של בן ארי סערה כאשר היה צריך להחליט אם למכור אותה ואת השיר למולך הכסף?

"אם תרצי" – השיר המקורי

"אם תרצי" – הפרסומת לפלאפון

חוה אלברשטיין – הפרסומת ל – YES

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן