שלום חנוך

מארחים את שלום חנוך

טריו חשמלית, אגדות הגיטרה המקומיות שמוליק בודגוב, ארז נץ וחיים רומנו

פסטיבל ג'אז ת"א, סינמטק ת"א
4/5

כשמדברים על אגדות גיטרה, פוסחים בדרך כלל על תוצרת הארץ. ישנה רשימה קבועה מההסטוריה של הרוק שנעה בין "אלהי" ל"אגדות" הגיטרה: ג'ימי הנדריקסאריק קלפטון,  ג'ימי פייג' (לד זפלין), דיויד גילמור (פינק פלויד), מארק קנופלר (דייר סטרייטס), ריצ'י בלקמור (סגול כהה), אדי ואן הלן (ואן הלן), בריאן מיי (קווין), קרלוס סנטנהגרי מור.
ופתאום, נזכרים שיש גם רשימת קצרה של מקומיים, שפסטיבל הג'אז הזעיק אותם לערב אחד בסינמטק להראות שאגדות אינן נכחדות ושסולו גיטרה זה עניין של משהו שמחובר לגוף ולנשמה. הפייג', הגילמור והקנופלר המקומיים, שמוליק בודגובארז נץ וחיים רומנו עלו לבמה באחת אחרי חצות, וחסר לי עוד אחד – אבי סינגולדה כדי שתמונת פגישת המחזור של האגדות המקומיות  מהשבעים תושלם.
שמוליק בודגוב ניגן בהרכבים כששת, להקת ברוש והיהודים, הקליט וניגן עם צמרת הזמרים המקומית מאריק איינשטיין ועד רמי קליינשטין וגידי גוב. חיים רומנו היה ממייסדי להקת הצ'רצי'לים וגם ברקורד שלו יש עשרות אלפי שעות גיטרה עם זמרי ישראל. ארז נץ ניגן והקליט עם שלום חנוך, יהודית רביץ ועד קורין אלאל ומתי כספי. בשנים האחרונות הוא מסתובב בעולם עם להקת אינפקטד מאשרום.
באמת שאין כמעט הזדמנויות לשמוע טריו כזה בפעולה. הם לא הכינו משהו מיוחד לערב, אבל חזרו על כל הקטעים המוכרים מאז שהם החלו לפרוט על חשמלית. למשל: קטע בקצב סלואו – "מדינה ובלוז" שניגן בודגוב בסגנון שהזכיר את סנטנה. וצל ארז נץ העיניין נשאר בעיקר – הוירטואוזיות, וקשישי הגיטרה הראו שמהבחינה הזו אין מקום לדאגה, וה קרה ב"רפסודיה בוהמית" של קווין. . בסוף הערב, הגיח שלום חנוך, גם הוא אגדה מקומית כדי לחבק את הגיטריסטים ולהצטרף אליהם בבלוזים עבריים  בהתלהבות גלויה. זה היה ערב נוסטלגי שה"מה" (המפגש) חשוב יותר ממה שיש להם להציע (יצירות ייחודיות) ובשביל החד-פעמיות והמפגש עם שלום – הערב ראוי להיכנס לרשימת הערבים ההסטוריים ברוק המקומי.

שמוליק בודגוב, ארז נץ, חיים רומנו – גיטרות, זיו הרפז – גיטרה בס, עדי רנרט – קלידים ופסנתר, ישראל נחום – תופים. אורח: שלום חנוך.

צילומים: יוסמיוסיק

שלום חנוך על הבר עם אלוהי הגיטרות תוצרת ישראל

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן