אנה טימופיי

יום האודשנים השני – השופטים בוכים

אקס פקטור

עם אנה טימופיי, ליקה טישצ'נקו, יוסי שטרית
3.5/5

רשמו מאפיין חדש לדירוג מתמודדים באקס פקטור ובתחרויות הריאליטי מוסיקה: מדד דמעות השופטים. ככל שהשופט בוכה יותר – סיכוייו של המתמודד לעלות שלב – טובים יותר. מילים פשוטות: על המתמודדים לעשות הכל כדי לגרום לשופט להזיל. לא הזיל – בעיה.
יסלחו לי שירי מימון, פורטיס ועברי לידר, שלא נסחפתי בפרץ בכיים. הייתי אומר להם אפילו – תרגיעו. היה רגע באודישן של יוסי שטרית (מוכר הממתקים), שנדמה היה, כאילו הם זקוקים למישהו שינגב להם את הדמעות. שטרית  סלסל "רק לאימא" (אופיר כהן) המוכר מאתי ביטון וגרם לעברי לידר לשאול: "זה דיסק או הזמר"? וגם "הרגשתי כאילו ירו בי". משה פרץ, מושא הזדהותו של שטרית, נסחף עוד יותר רחוק: "הייתי שם אותך על שיפוד ואוכל אותך".
ועל זה ייאמר: אמל'ה, מה קורה כאן? האם יש משהו שלא ידענו על השופטים?  מצוקות נפשיות שהם הביאו מהבית? להזעיק פסיכולוג?
לפורטיס זה קרה כשליקה טישצ'נקו  בת ה-15 שרה End Of The World באינטונציה שהיה בה גם משהו מהביצוע המקורי של סקיטר דיוויס. פורטיס נשבה בקסמיה של הפיה-נסיכה מכרמיאל. ואמר: "בעולם הציני בו אנו חיים – זה עושה לי דמעות". עברי לידר דיבר סוף סוף כמו שופט בתחרות: "כשאני מדבר על בחירה נכונה של שיר, אני מדבר על זה". נימוק שמפעיל היגיון ולא נובע מסחף רגשי בלבד.
טישצ'נקו לא עשתה מאמץ גדול. היא שרה באיפוק בתולי מלא תום וקסם את השיר, כמעט בלי ללא שינויים במנעד. האם גם בשירים הבאים היא תמשיך באותו טווח צלילים?
אגב, בחירה נכונה של שיר  וז'אנר: את שלב האודישנים הזה של האקס פקטור פתח מירון ויליאמס בשיר Stand By My Woman של לני קרביץ. הוא שר בחספוס בליווי אקוסטית כמו טרובדור פולק-רוק אמריקני. לעברי לידר הייתה בעיה לאן לשייך אותו. "אתה צריך לקחת את זה לאיך ששרים היום". וגם: "אני חושב שאתה צריך לעבוד על איזה זמר תהיה".
אם אין לשופט מה לומר, מוטב שלא יאמר. הזמר הגיע עם הסגנון שלו, וזה אינו תפקידו של שופט לנסות להכתיב לו לשנות אותו. תפקידו של שופט לקבוע: האם מה ששמעתי ראוי לקבל "כן" ולאפשר לו לעלות שלב, או לאו.
הגדרות של ז'אנרים לזמרים כובלות. קחו את אנה טימופיי, זמרת אופרה שקולה נגע ברקיע כשהיא שרה "פנטום האופרה". עברי לידר שחשב, איך משלבים אותה בתוכנית פופ, קיבל את "זכיתי לאהוב" שלו בגרסה שמראה כי טימופיי תשתלב בתוכנית פופ, ועוד תפתיע.

אנה טימופיי – פנטום האופרה

יוסי שטרית – רק לאמא

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. נורא קשה לרשום תגובה באתר הזה עכשיו. מוציא את החשק הקאפצ'ה הזה.
    ממש חבל שהחלפת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן