ינון מועלם 2

ינון מועלם שולח ס.מ.ס להודו מטורקיה

מוסיקת עולם

4.5/5

מה מצב הקורונה בטורקיה? לפי המוסיקה שינון מועלם, המוסיקאי הישראלי שחי שם, שולח  – הכל נפלא. הסגר מוציא ממנו ומהנגנים מוסיקה רבת צבעים, מתובלנת בתבליני המזרח. יופיה של המוסיקה הקוסמופוליטית. מוזאיקה של מרכז אסיה, מידל איסט, טורקיה והודו – מתוחכמת ונגישה דיה כדי לאתגר וגם לפנק את האוזן המערבית "הגלובלית".
זו היצירה החדשה של ינון מועלם בשיתוף מוזיקאים מישראל ומהודו. ינון מועלם על עוד, ג'ומבוש וכלי הקשה, עידו סגל: הנסה וינה (גיטרה הודית), כינור, ינקלה סגל: גיטרה בס (אין קשר משפחתי ביניהם), בנגלור אמרית: קנג'ירה (מעין תוף מרים קטן מדרום הודו).
היצירה שהוקלטה בוידיאו בפורמט זום, היא התגלמות השזירה של אלמנטים מערביים-מזרחיים, צלילים אקזוטיים המוגשים במעין "שיחה" בן הנגנים בין המלודי למאולתר.
הקטע ״סמס להודו״   sms to india נוצר במהלך תקופת ההסגר והקורונה, והוא נובע מרצון עז להמשיך ליצור ולהפיק מוזיקה למרות המצב והתנאים. המוזיקה המקורית שינון  כתב מתכתבת גם עם סולמות מוזיקליים מעולם המוזיקה ההודית האתנית וגם עם מקצב בעל 9 שאופייני לעולם המוזיקה התורכית.
ינון מועלם: "ס.מ.ס להודו" הוא המשך ל״רומן״ שלי עם המוזיקה ההודית שהחל ב-2005,  כשביקרתי בעיר צ׳נאיי chennai שבדרום הודו לצורך התמחות בתוף הקנג׳ירה (תוף מרים קטן הנפוץ במוזיקה  שבדרום הודו). השם ״סמס״ הוא חיבור האותיות הראשונות של שמות המשפחה: סגל מועלם סגל. שם היצירה מתאר סימבולית את הרצון העז ליצור ולתקשר מוזיקלית גם בתקופה שגזרה על נגנים בידוד.
"הקושי ליצור ולהפיק את הקטע היה גדול בגלל אילוצי הסגר. הקלטתי דמו באולפן הביתי הקטן שלי, שלחתי לנגנים וביקשתי מהם להקליט כמיטב יכולתם בביתם, וכן לבצע וידאו ביתי. לאחר מכן החומר נשלח אלי למיקס יחד עם איש הסאונד שלי ולעריכת וידאו.  ה״סמס״ נשלח עד לעיר בנגלור שבדרום הודו שם מתגורר אמן הקנג׳ירה המפורסם אמרית  שהתלהב מהרעיון להיות שותף ולנגן בקטע.".
״סמס להודו״ יחד עם קטעים מקוריים נוספים, שנוצרו בתקופה זו, יצא לאור בחודשים הקרובים כאלבום ויופץ על ידי הלייבל הגרמני גלילאו.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן