עיון ביקורת

יפעת בר סלע, זה הגשם (מילים: יונה וולך לחן: יפעת בר סלע עיבוד: יהוא ירון ויפעת בר סלע, דצמבר 2019)

מוסיקה ישראלית, סינגלים חדשים, שירים חדשים

איזה הבדל בין גרסתה של יפעת בר סלע ל"זה הגשם" של יונה וולך ובין הלחן של רן עפרון והביצוע המוכרים של נורית גלרון! יונה וולך עוסקת בפער בינה ובינו מנקודת מבטה של אישה, שחשה שהשניים מתעלמים מהרגע, שזה קורה. שניהם הפכו מוכרים זה לזה עד כדי כך שהכול כבר ידוע ומוכר ביניהם. במקום לחיות את הרגע הם נכנסו לשגרה של דחייה – "זה התכף שקורה בדרך".
נורית גלרון בחרה לשיר את הטקסט בקצב רוק, והתברר שיש לה היכולת לעשות רוק, להציג את עצמה, ממש כמו יונה וולך, משוחררת משמרנות, יודעת למלא את השיר בעוצמה  אותנטית.  יפעת בר סלע פרשנה את השיר הפוך לחלוטין. מול הנימה המתריסה, התוקפנית  והמתקוממת של גלרון, שומעים לחן מלנכולי, שירה שברירית המעידה על פגיעות וחוסר ביטחון.  יפעת בר סלע שרה באמצעות יונה וולך את מצב רוחה ברגעי המשבר המייאשים ההופכים את המבע שלה למדוכדך. בר סלע  אינה מחפשת להוכיח שהיא "זמרת", אלא מנסה להיות קרובה כמה שיותר לתחושה שלה, שנשמעת אותנטית בלחן ובעיבוד האינטימיים.

זה הגשם / שיורד בדשא / זה הגשם / שיורד הרבה
זה הרגע / שעובר כרגע / זה הרגע/  שעובר מהר
זה הפער / שנוצר בינינו / זה הפער/ שנוצר כעת
זה התכף / שקורה בדרך / זה התכף/ שקורה מזמן
אז אל תשאל מדוע / אלא עשה מיד / ואל תגיד ידוע / ואל תקום בצד
ואל תיקח ממני / מה שלא תבין / ואל תרצה ממני / מה שאין לו מין

דירוג:
שתף דף זהBookmark and Share

One thought on “זה הגשם

  1. ההגשה של בר סלע כובשת ונותנת פרשנות חדשה לשיר
    (תהילה)(08/12/2019)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *