הדודאים

מיצו את עצמם

שרים הדודאים

ישראל גוריון אסף אמדורסקי וחברים
3.5/5

כמה אפשר עוד הדודאים? הבן אסף וגם החבר לצמד, ישראל, עדיין ממשיכים להריץ את המותג. את אסף אמדורסקי וישראל גוריון שמעתי הרבה יותר פעמים מאשר את בני אמדורסקי וישראל גוריון  מאז שהם יצאו לדרך בפעם הראשונה בצוותא באוקטובר 2009. הערב ביפו היה פרק המשך נוסף בהצדעה המתמשכת. אסף מצמצם יותר ויותר פער גילים של  36 שנים, אבל הנס לא קרה: אין לו הבריטון הנדיר של אבא. הוא כנראה גם לא תכנן להיות התפוח הכי קרוב לעץ כזמר  של שירי הדודאים. אז  מה מניע את איש הרוק והאלקרוניקה להמשיך לזמר בצוותא עם עם ישראל שירי סוכנות? הזדהות רגשית עם ישראל גוריון? שימור שירי ארץ ישראל? הצדעה לרוח הדודאים? פרנסה? כל התשובות נכונות? אגב, אני מצדיע להתמדה של אסף. זה אינו דבר מובן מאליו. היתה תחושה שהוא עושה כמיטב יכולתו כדי שגוריון יצלח את המופע, בפרגון, בלחישה על האוזן גם בשילוב הקולות. אם חשבנו שהגיל הוא מוקש,  בא "בוטנים" של ז'אק ברל לקראת סיום, והתברר שאחרי 83 שנה, הילד שבו שריר קיים ומקפץ.
האלבום החדש, השני, של "שרים הדודאים" ממשיך בעיקר לתחזק את המותג.61 שנים מאז הקמת הצמד, 25 שנים מאז מותו של בני אמדורסקי, מה עוד אפשר לחדש/ לרענן כדי להמשיך להמציא מחדש את הדודאים? לא הרבה. פה ושם עיבוד קולי יותר עשיר כמו ב"תלבשי לבן", אבל בגדול – השימור מאפיל על החידוש, ואולי טוב שכך לכל מי שמתרפקים על השירים.
לאלבום גייסו כוחות עזר לקאברים חדשים. להופעה לא הגיעו  יהודית רביץ ורבע לאפריקה, שהצליחו להשיב איזשהו משב רענן לביצועים של הצמד. התרומה של יהודה פוליקר, שהתארח בערב לשיר "שי" מזערית. שלומי שבן הצליח להפוך את הצמד לשלישייה תוססת ב"מה למדת בגן היום" וב"סימן שאתה צעיר", שמזוהה עם שלישית גשר הירקון. הפתעה של ממש: ריף כהן ששרה "שדמתי" בביצוע סולו, והצטרפה לגרסה מלהיבה של "דבקה רפיח". פרט לכך, רק מעט עיבודים העניקו לשירים הישנים ערכים מוספים. מבחינה זו, "שרים דודאים" מיצו את עצמם. כמופע רץ – כל עוד דרישת הקהל משחקת תפקיד, הכל בסדר. ישירו איתם את "אבינועם בחור כארז" בכל הפתוס הרוסי שבשיר ועם קריאת ה"היי" הרמה. גוריון ואמדורסקי והחברים שקישטו הם הנשמה מצילת חיים לפרויקט וכקידום מכירות של ההופעות הבאות.

 שירים: שיירת הרוכבים, שדות בית לחם, שערך הארוך נערה, טיול לילי, מארש הדייגים, אבינועם בחור כארז, הרכבת, עץ הרימון – עם יהודה פוליק, שי עם יהודה פוליקר, כיבוי אורות, ויבן עוזיהו, ערב של שושנים, שדמתי – ריף כהן, דבקה רפיח – עם ריף כהן, תלבשי לבן, להם יש את אילנה, שבוע האחווה, תלבשי לבן – עם שלומי שבן, סימן שאתה צעיר – עם שלומי שבן, תפוח חינני, שיר הנוקדים, פגישה לאין קץ, בוטנים, אני גיטרה
נגנים: אבי בורוכוב – בס, שקד פורמן – תופים, רון אלמוג – גיטרה אקוסטית, אסף תלמודי – פסנתר ואקורדיאון.

צילומים: מרגלית חרסונסקי

בוטנים

טיול לילי

תלבשי לבן

שבוע האחווה

סימן שאתה צעיר עם שלומי שבן

תפוח חינני + שיר הנוקדים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן