אילון אלקיים

כמה אתה דומה לאייל גולן?

הכוכב הבא לאירוויזיון 2020 פרק 9

עם עדן זהר סיון, 80 ומשהו, נתנאל שרף, אילון אלקיים, שפיטה (ליילה סולימאן), אלן בוצוייר, לידור סאילו
3.5/5

מבחן אייל גולן. יש משהו כזה. קחו את המתמודד אילון אלקיים מקרית גת בן 16. הוא שקר "חיים שלמים" מרשימת השירים היותר אהובים של גולן, וקיבל 4  כחולים, כי טכנית הוא הזכיר את הגבהים של גולן. מילים פשוטות: אייל גולן יצר רף: זמרים רוצים להישמע כמוהו בדיקציה, בטון, במודולציה. כאשר אתה עושה שימוש בכישרון שלך להידמות לטוב ממך – סיכוייך להגיע רחוק קלושים. אמדורסקי הוא היחיד שנתן אדום לאלקיים.
גם חנן בן ארי משמש כבר מודל לזמרים ששואפים לרוץ רחוק. קח שיר כמו "מה אתה רוצה ממני", חבר לקול טוב, ויש לך 5 כחולים. גם כאן קיימת איזושהי אסטרטגיה בתחרויות מוסיקה, ונתנאל שרף (24) יצטרך להוכיח בהמשך שהוא מסוגל לבצע טוב גם שירים שאינם "מבטיחים" ניצחון ידוע מראש.
שפיטה היא גימיק מתמשך. הפעם היא התחפשה ללילה סולימאן מרהט ברעלת פנים (חיג'אב, בורקה?) לפני שחשפה עצמה לשיר את Beautiful של כריסטינה אגילרה במבטא ערבי ולסיים בדחקות הרגילות. כלומר גימיק ועוד גימיק. לזכותה ייאמר שהיא מוכשרת בלעבוד בזה, כלומר – לעבוד על כולם בקטע הגזעני. מה שאומר: אולי גם באירווויזיון הגימיק ינצח. שננסה פעם אחת? גזענות? אנחנו? למה לא: נחשוף את הפרצוף האמיתי מול העולם.
במדור המפורסמים שמנסים להגיע לאירוויזיון – ליאון רוזנברגפאולה וליאון) עף על עצמו עם "80 ומשהו" בגרסה ל"גדול ביפן" של אלפאוויל. הצעה שלי לסלבס שרוצים להיות יותר סלבס באמצעות הכוכב הבא: תרגיעו. לא חייבים. תנו לאחרים להיות כוכבים, ואולי גם סלבס.

שיפוט: 1. איתי לוי אמר לנתנאל שרף: בחירת השיר היתה טובה, אבל לא היתה טובה לך. כלומר – לא היה צריך לבחור בשיר הזה, כי התוצאה היא ביצוע רע?  איך איתי לוי יסביר את חמשת הכחולים – כולל שלו? אילו חשב כי בחירת השיר גרמה לביצוע רע – היה צרילך לתת לו אדום! 2. מול 4 הכחולים של עמיתיה לשיפוט, קרן פלס החליטה להימנע מהצבעה לאלן בוצוייר ששר "בלילה" (יעקב גלעד/ עידן ריכל) נימוק: "אני לא רלוונטית. ההצבעה שלי קטנונית. כזמר יש לך עוד דרך לעשות, אבל זה חשוב לעזאזל: כולם פה עפו עליך, קיבלת כחולים מקצה לקצה, הקהל בשיגעון ואתה איתנו". הבנתם למה התכוונה השופטת, כשנמנעה מהצבעה – שמשמעותה אדום? אני לא. תחליטי מה את רוצה מחייו של המתמודד ומחיי הצופים.

עדן זהר סיון – Who's Loving You
80 ומשהו – Big In Japan (לא עברו) 
נתנאל שרף – מה אתה רוצה ממני
אילון אלקיים – חיים שלמים
שפיטה (לילה סולימאן) – Beautiful
אלן בוצוייר – בלילה
לידור סאילו – Cry Me A Rive (לא עבר)

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן