לנון מקרטני 3

לנון או מקרטני?

"נו, באמת – ברור שלנון", יגיד המעריץ של ג'ון לנון. הוא המוכשר ביותר של הביטלס. "השתגעת!? – פול מקרטני הוא המוסיקאי הגדול של הביטלס", יאמר המעריץ של פול מקרטני.

0/5

לנון או מקרטני? "נו, באמת – ברור שלנון", יגיד המעריץ של ג'ון לנון. הוא המוכשר ביותר של הביטלס,  תמיד ביטא משהו עמוק יותר, ביטא לעיתים תסכול על כך שלא מבינים אותו. מהורהר, פגיע יותר. ההלחנה שלו היא תוצר של חיפוש עצמי.
"השתגעת!? – פול מקרטני הוא המוסיקאי הגדול של הביטלס", יאמר המעריץ של פול מקרטני. המוסיקה שלו מלודית וקליטה יותר. הוא ה – The Cute One כפי שכינוהו (כינוי שמקרטני לא אהב), ויש טוענים קלילה יותר כו השיר Ob La Di Ob La Da.
לעומתו לנון כתב שיר כמו Strawberry Field Forever הפסיכודלי והחריג מוסיקלית.המצדד בלנון יסכים, כי הם פעלו כשני כוחות מנוגדים בביטלס ויצרו מוזיקה מאוד מאוזנת כאשר כל אחד נוטה קצת יותר לכיוונים שלו, אבל בקריירות הסולו שלהם – לנון כתב שירים כמו ImagineJealouse Guyworking class hero, שלדעתו עולות על כל מה שמקרטני עשה כסוליסט. 
"מה אתה מדבר",  קח את האלבומים Band On The RunTug Of WarVenus and Mars. אלו יצירות מופת", יטען אוהב מקרטני. ויוסיף: "מקרטני היה המוסיקאי המוכשר מבין ארבעת המופלאים. הוא שר וניגן טוב יותר מלנון. הוא ניגן בכל הכלים – גיטרות, פסנתר ותופים, הוא הצטין כבסיסט רוק בנגינת הבס המלודי. הכתיבה וההלחנה שלו היו מורכבים יותר, קלאסיים. את רוב שירי הביטלס כתב ושר פול מקרטני. הבעיה היא בהסכם הנורא, לפיו הקרדיט לכל שירי השניים, לא חשוב מי כתב מה, ניתן ל- Lennon-McCartney"
וגם, אם לדייק – ג'ון לנון עורר הערצה בשל הדימוי הכריזמטי, הטוטליות שלו, סמל של דור, טיפוס מוזר, איש האהבה והשלום. פול מקרטני, לעומתו, סימל תמיד ילד טוב, חם, נחמד, לא הדימוי של אגדת רוקנ'רול, דמות נערצת על ההורים בסיקסטיז, לעומת לנון – הילד הרע והבועט".
לנון או מקרטני? הסרטון הדוקומנטרי (למטה) הוא תיעוד של 10 שנים בהן הפנה העיתונאי Matt Schichter  את השאלה ל-550 אמנים. בין הנשאלים רוברט דה נירו, קווין ספייסימורגן פרימן, קייטי פרי וליידי גאגא.

*** מי כתב את  "In my life"–  אחד השירים הגדולים של הביטלס? לנון או מקרטני? השיר יצא ב-1965, כשהקרדיט עליו באלבום ניתן אז לג'ון לנון. בראיונות שנערכו לאורך השנים,  פול מקרטני טען שאת המילים אכן כתב ג'ון לנון, אך הלחן, הוא דווקא שלו. בטרם נרצח ב-1980, ג'ון לנון הגיב לטענות של חברו להרכב פול, והסביר שמקרטני אכן היה שותף ללחן, אך הוא כתב רק חלק קטן ממנו והיה אחראי להרמוניות.
הויכוח ארוך השנים הוכרע סוף סוף השבוע, בעזרת מחקר שנערך מרצה לסטטיסטיקה באוניברסיטת הארוורד היוקרתית שנעזר בפרופסור למתמטיקה – וביחד השניים הגיעו למסקנה.
לפי המחקר, הסיכוי שפול מקרטני כתב את הלחן הוא 0.018 אחוזים, או בקיצור – מדובר בלחן של לנון. כדי להגיע למסקנה הזאת, החוקרים בחנו תדירות אקורדים, מלודיות ומעבר תווים בשירים שיצר ההרכב בין 1966-1962, והסיקו כי פול מקרטני כנראה – פשוט קצת התבלבל.

לנון או מקרטני? 



Strawberry Field Forever



The Beatles – I Feel Fine

 

הביטלס – אתר הבית

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן