מארק אליהו קולות יהודה צילום מרגלית חרסונסקי

מארק אליהו קולות יהודה

"קולות יהודה" הוא אלבום של השראה גדולה, מורכב, פיוטי, מיסטי, נע ומתפתל בנתיבים מלודיים תחושתיים

אדמה
4.5/5

מוסיקת עולם מקורית, מיוחדת וייחודית נוצרת ממש כאן, ואנחנו כמעט לא ידענו אלמלא האלבום הזה של מארק אליהו. משהו שלקחתי מהספרון המצורף לדיסק, מארק אליהו קולות יהודה, אחרי ששמעתי את הצלילים הראשונים, שמכניסים לאווירה כמעט היפנוטית: מארק אליהו, מוסיקאי נגן קמנצ’ה (ראה הערה *)  יליד 1982, הלחין את הצלילים האלה במרחבים המיסטיים של מדבר יהודה, במערות המדבר,  כדי לשאוב השראה ממקומות שם "התבודדו והתנבאו רבים לאורך הדורות בעודם תרים אחר דרך האלהים"

נולד בארץ ההרים דאנסטן, מילדות חווה בבית אווירה מוסיקלית, כאשר הוריו, מוסיקאים בכירים ארחו בביתם נגנים, זמרים ויוצרים. בשנים האחרונות הוא מלחין ומלווה להקות מחול בחו"ל, משתתף בפרוייקטים בינלאומיים, בפסטיבלים, בהפקת הופרה "לילי ומג’נון", שכתב אביו, פרץ אליהו, מלחין, אתנו-מוסיקולוג.

המוסיקה של אליהו יוצאת ממקורות רבים ומתפתחת במרחביה החדשים, נעה במסלול אותנטי משלה. כמה עוצמה פנימית יוצאת מצליל הקמנצ’ה ב"תפילה". לצד מארק אליהו מנגן בטאר האב פרץ אליהו.

המעבר לקטע הבא, ל"ענווה" (מארק מנגן בקמנצ’ה, סאז ולאוטה) נשמע כהמשך טבעי של יצירה. וגם כאן עולה הד תפילה ואמונה. תעברו ל"נוסטלגיה" כדי לשמוע את טון קולו של ניסים לוגסי, שירטיט מיתר בלבכם.

"קולות יהודה" הוא אלבום של השראה גדולה, מורכב, פיוטי, מיסטי, נע ומתפתל בנתיבים מלודיים תחושתיים, עטוף בתזמורים עשירים, בתזמורים וקולות מיסטיים. מה חבל ש"קולות יהודה" לא יגיעו להמונים החיים באזור הזה.

* הקמנצ’ה הארמני הוא כלי קשת  עשוי בצורת כדור ומגולף מיחידה אחת של עץ.   לקמנצ’ה ארבעה מיתרים. הנגן מניח אתהקמנצ’ה בצורה אנכית ע"ג הבירכיים מסובב את הכלי כדי לבחור על גבי איזה מיתר הוא רוצה לנגן.

מארק אליהו השקת דרכים

מארק אליהו פייסבוק

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן