ינון מועלם - Perfect Day

מחווה ל – Perfect Day של לו ריד

ינון מועלם

4.5/5

רק במוסיקה אפשר לרמוס גבולות סגנוניים. תקשיבו לגרסה האתנו ג'אזית של ינון מועלם והחמישייה שלו ל – Perfect Day של לו ריד, שיר שיצא ב-1972, בדואט עם סיוון אושרת. פשטות קסומה. החיספוס האותנטי שלו כנגד העידון הטהור החף ממניירות שלה, והחיבור המיוחד בין הקולות.
השיר נכלל ב"חזרה הביתה", פרויקט בכורה של חמישיית ינון מועלם, הרכב הפועל בגישה אופטימית, שמוסיקה היא המקום ליצור עולם טוב יותר, בטח במזרח תיכון כל-כך בעייתי ומסוכסך. מועלם חותר לספר סיפורים במוזיקה שלו, על העולם שהוא חי בו, חולק מגוון רגשות, תחושות של חום וכוח כמו גם עצב ותסכול.
יחד עם הרכבו הוא יוצא מהמרחב הישן והמוכר כאמן כלי הקשה, ונשען על העוד ככלי המוביל בנוסף לכלי ההקשה והשירה. אוראל אושרת, שעל העיבוד המוסיקלי, מביא את ניסיונו המגוון במוזיקה הקלאסית, הג׳אז והמוזיקה האתנית. בין השירים – "אנטליה" למילים של רוני סומק.
חמישיית ינון מועלם כוללת את: אוראל אושרת בפסנתר ועיבודים מוזיקליים, סיוון אושרת בשירה, מני וולט בקונטרה בס, מעיין דוארי בכלי הקשה. ינון מועלם בעוד, כלי הקשה ושירה.
ינון מועלם מתגורר מזה 16 שנים בתורכיה עם משפחתו, ואף שימש כנספח התרבות בשגרירות ישראל באיסטנבול. הוא הושפע ממגוון רחב של מוסיקה – טורקית מסורתית, סופית, צוענית וכליזמר, בלקנית ומוסיקה הודית. אלה יצרו בסופו של דבר את ההיתוך המסוגנן  והייחודי, תרצו – אתנו ג'אז מודרני הקיים ביצירות וב-8 אלבומיו .

על השיר – Perfect Day של לו ריד

Yinon Muallem: Oud, percussion, vocal 
Orel Oshrat: Piano, arrangements 
Sivan Oshrat: Vocal 
Mayan Doari: Percussion 
Meni Welt: Double bass

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן