gavrielov2011-b.jpg

מיקי גבריאלוב וחברים בהופעה חיה – אמא אדמה

מיקי גבריאלוב וחברים בהופעה חיה

הליקון-עננה
4/5

ומי לא בא? נו, תנחשו: נכון. ממש חיכיתי שתיפתח דלת, והוא ייכנס. אבל אריק לא בא. הוא כבר כנראה לא יבוא. כשמדובר בהתכנסות הזו (פסטיבל הפסנתר מארח 25.11.2011) – אריק ממש התבקש,  במיוחד בשירים שאותם כתב (מילים) ושר. ברור שאני נשמע טרחן, כשאני אומר שאין תחליף לאריק, אבל האמת היא לפעמים סוג של טרחנות.
מה נשמע? התרפקות או חידוש? הרי מדובר בקלאסיקות הכי קלאסיות שהלחין גבריאלוב. רוק ישראלי? "צא מזה" (דואט עם ירמי קפלן) הוא רוק ישראלי. אין לי הגדרה אחרת. "קפה טורקי" (דואט עם תמר אייזנמן) הוא רוק ישראלי. אבל מיקי גבריאלוב אינו רק רוק. הוא מלחין אקלקטי, שניסה צורות טקסטואליות משירה פשוטה ועד שירה צרופה. של ביאליק-אלתרמן-גולדברג. גם מוסיקלית, נוכל למצוא אצלו תפריט עשיר התפריט הכולל יווני, בלוז, תורכי, ישראלי. פופ. מוסיקה שיש בה גם ים-תיכוניות וגם אמריקה. תערובת המבטאת יוצר שספג כמעט הכל באזור הזה, ובכל זאת נשאר מיקי גבריאלוב, מלחין מבריק, אותנטי, נאמן לאמת האומנותית שלו.
ספרתי 8 טקסטים של יענקל'ה רוטבליט. 5 של אריק איינשטיין. האלבום נפתח בעיבוד רגאיי לשיר ילדים שכתב איינשטיין – "אני מבין". יש כאן רענון. חיפשתי יותר את הרענון וההתחדשות מאשר ההתרפקות. ב"היא תבוא" מציע מיקי גבריאלוב אינטרפרטציה חדשה, הרבה יותר נוגה-מלנכולית מהמקור, "גן של שושנים" (מילים: יהונתן גפן) קיבל גוון שונה בדואט של אוהד חיטמן ואיה כורם. יופי שמעניק חיים חדשים לשיר בהשראת הפסנתר של שופן.
אהבתי את יהלי סובול ב"אני רואה אותה בדרך לגימנסיה", בטון שמעניק לשיר ניואנס, גם את קובי אפללו ב"אמא אדמה" – עוטף את המילים בתחושותיו. התרפקות נטו? – "ערב מול הגלעד", דואט של איה כורם ומיקי גבריאלוב. אם עושים רשימת חובה של שירי ארץ ישראל מקסימים – זה השיר הזה. וגם מעט נוסטלגיה לימי ההוללות של חבורות לול למיניהם בביצוע המשולב של מיקי, חמי רודנר, יהלי סובול וירמי קפלן ל"עיניים גדולות" (הסיפור על בני פורמן), והסיום עדיין תקווה ש"אני ואתה נשנה את העולם" עם כל משתתפי הערב.
סיכום: תזכורת למקבץ משיריו הנצחיים (חסרים עוד אחדים כמו "הכניסיני", "עוף גוזל") בביצועים שרק חלקם הם מהסוג של "חובה", ורובם תיעוד מוצדק בלייב ליוצר המיוחד.

.

רשימת שירים: אני מבין, צא מזה – עם ירמי קפלן, לשרוק בחושך – עם שירה גבריאלוב, קפה טורקי – עם תמר אייזנמן, אני אוהב לישון – אוהד חיטמן, השריקה של התנועה – עם שירה גבריאלוב, אני רואה אותה בדרך לגמנסיה – עם יהלי סובול, שיר מספר שמונה – עם חמי רודנר, היא תבוא, סע לאט – עם תמר אייזנמן, ערב מול הגלעד – עם איה כורם, גן של שושנים – אוהד חיטמן ואיה כורם, אמא אדמה – עם קובי אפללו, עינים גדולות – עם חמי רודנר, יהלי סובול וירמי קפלן, אני אוהב אותך היום, אני ואתה נשנה את העולם – כל משתתפי המופע.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן