סימה לוי דוכין - חשופה

חשופה

סימה לוי דוכין

יוני 2016
3/5

לאורך תשעה שירים מנסה סימה לוי דוכין לשדר משבר של אהבה נכזבת, בדידות, געגועים כאב ותסכול. הניסיון שלה להיות "חשופה" הופך לעיתים מלודרמטי על גבול רגשנות יתרה, שאינה תמיד משכנעת, כי זה בנשמתה. היא ממתינה לאהוב  שעות, ימים ושנים על הטיילת בבת ים, צליל הגיטרות טוען את השיר בעוצמות כמו כדי להעניק לשירה עומק, ואז, בפזמון הקליל החוזר שרה סימה לוי במתיקות תמוהה "שה לה לי".
לעיתים חשיפת היתר אינה אלא עודף רגשות על גבול הצעקנות והפתוס כמו בשיר "חשופה" שמכיל חריזה נדושה – "אני כאן חשופה לא איכפת לי ליפול רוצה אותך יותר מכל".
סימה לוי בחרה בבלדות שמתכתבות עם מסלול פופ מסורתי מהזן הישן, המנסות להתקשט בצלילי רוק.
הטקסטים אינם עוברים לעיתים את מבחן האמינות: "כל דרך שאקח תוביל אותי לשם/ גם אם כלל לא ברור לאן אלך מכאן", ולא יועילו מטפורות נמלצות כמו "שיכורים שותים לאט את הלילה" או "חתולים מתמכרים שוב לחושך".  הטקסטים והביצועים לא גרמו לי להשתתף בדרך כלל בצערה-מצוקתה.
הבעיה העיקרית אינה בחוסר התחכום שבשירים, אלא בטקסטים והביצועים הבינוניים, שיוצרים תחושה כאילו לוי דוכין מנסה לייצר רגש ודרמה במקום לבטא דברים ממקומות שמתחת למיתרים.
מוסיקלית, אהבתי יותר את העיבוד העדכני של "מחוקה", שעושה שימוש נכון בפופ אלקטרוני ואת העיבוד האקוסטי של "בוקר בא", שיר שמבהיר קווי שירה איכותיים יתר מבלי לגלוש לרגשנות יתר.

שירים: בוקר בא, אותו הגעגוע, שה לה לי, חשופה, כל דרך, כל הזמן, מחוקה, תרגיש את הלב, את נשארת

הפקה מוסיקלית: עמית עמרמי ומתן גרטמן

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן