סם סמית - Writing's On The Wall

Writing's On The Wall

סם סמית'

4/5

והשיר כבר במקום ראשון במצעד הבריטי! בזכות השיר, הסרט או סם סמית'? שלושתם יחד? סם סמית' יחד עם ג'ימי נייפס כתבו שיר אהבה  מלודרמטי לסרט "ספקטר", ג'יימס בונד החדש. המצליחן בן ה-23 הסביר, שהוא החליט מראש כי –המטרה היא לשרת את הסרט, כמובן ברטרוספקטיבה  לשירי הנושא הישנים של סרטי בונד. מילים פשוטות: לא עוד להיט פופ שלו, אלא שיר שיגרום למאזין לזהות ג'יימס בונד.
מה מספר הזמר? בשיר? הייתי כבר במקום הזה. תמיד מרגיש על הפנים, בורח ממשהו, אבל את גורמת לי רצון להישאר. מסקנתו של הנואש: למה לך להימלט, כשיש לך סיכוי יחד איתה. האם תוכל לעצור את נפילתו?
זה ג'יימס בונד? נשמע לא הכי תואם את קו האופי של הגיבור הג'יימס בונדי, שמקרין בדרך כלל אופי של אדם מתוחכם, נטול רגשות, מכונת מין, שלעיתים נופלת ברשת שהנשים שעמו פורשות לו. מהבחינה הזו, השיר הוא לא ממש ג'יימס בונד.
מוסיקה: כמעט כל שיר נושא חדש לסרט ג'יימס בונד מחזיר לימיים ששירלי באסי שרה "גולדפינגר". אבל כל סרט בונד חדש הוא סיפורו של שיר חדש, שמושפע לעיתים גם מהמוסיקה של ג'ון בארי משנות השישים. זה אומר בין השאר תזמור מתח, שירה מלודרמטית וכמה שפחות רוק נ'רול.
אחד המבקרים הקשים שמע כאן קול פלסט שמזכיר "יללת חתול". מי שהפיק את המוסיקה לסרט ידע בדיוק באלו נקודות "ללחוץ", התחשב בתוכן של הסרט, במומנטים האמוציונאליים שבו. המלודרמה של סמית' אינה סתמית. בניגוד למבצעים קודמים של שירי בונד (פול מקרטני, מורטן הרקט מ-"א-הא") סמית' לקח על עצמו להביע תחושה אמוציונאלית של פגיעות ושבירות שנוגעת בפתטי ברגיסטר גבוה במיוחד. מצד שני, מבחינת ההפקה המוסיקלית, צמד המפיקים Disclosure מראים שהתמחותם אינה רק דאנס. הם התאימו את הסאונד של הבלדה לסרט, ואחרי שתיים שלוש האזנות, אתה כבר נמצא עם רגל אחת בהקרנה.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן