סיפור אגדה

עמיר בניון

מילים: משה קלוגהפט ועמיר בניון. לחן: עמיר בניון עיבוד והפקה מוסיקלית: אודי תורג'מן
4/5

המוסיקה והקול של עמיר בניון העלו את השיר לנתיב המרכזי של הרדיו הידידותי, אלא שהרגשתי שאני  מתקדם עם המנגינה, אבל  נשאר עם המילים מאחור, ושמשמעותן אינה מתבהרת בהאזנה ישירה. פרשתי את השיר לנגד עיני, וקיבלתי בליל המטאפורות שמתמקד בעבר ובישן, מוביל לאווירת נכאים ועייפות, ל"איזה כאב", שהדובר מנסה להעלים-"לנגב".
בהמשך הוא פונה לדמות נשית/ ילדה ומבטיח לה, שכל זה יקבל יום אחד משמעות של סיפור אגדה (באגדה יש מרכיב דומיננטי של עבר, אבל הצירופים העלילתיים אינם בהכרח חופפים למציאות) הוא חי בשני עולמות – בכלוב, אבל הכלוב פתוח. ניתנת לו הבחירה: החופש שהשער הפתוח מציע מול הדכדוך הנפשי. הענן שבלב שאינו מאפשר לו לעשות את המעבר משיעבוד וכליאה אל החופש. בפזמון השני  במקום  המילים "זה רק סיפור אגדה", הוא אומר "זה יהיה סיפור שקרה באמת", אבל לפי הפזמון המסיים, שוב חוזר "סיפור אגדה".   נדמה שהוא עצמו (הדובר) אינו יודע באמת להבדיל בין מה שהיה באמת למה שנראה כפיקציה=אגדה.
נהוג לומר – במקום שמתחיל הרגש, מסתיימות המילים, הוא מבולבל ברגשותיו – בין דכדוך עמוק לרצון לצאת ממנו. המטאפורות הרבות בכל זאת משמשות אותו לנסות  להעביר רגש באמצעות מילים. כאן נכנס עמיר בניון – כדי להעניק למאזין מנת רגש, כי בשיר אין כמעט עלילה, אלא בעיקר אווירת נכאים רגשית. התזמור המזרחי מסייע לבניון להביע את הדברים בסלסול עמוק, בעוצמה אישית, שאין סיכוי לקבל  ממנה אפילו מעט מקריאת השיר עצמו.

מתוך מעיין חבוי/ רגשות בתוך דלי ישן
נשאבים אל תוך הלב/ מעל מדף מאובק
חלומות בסמרטוט רטוב/ מנגבים איזה כאב

מעל תקליט שרוט/ מחט עקשנית שומעת שיר
ומנסה להתקרב אליי/ מעל רגש ישן
גלאי מתכות מצפצף/ וצונח לו, עייף

כי ביום אחד בגלגול אחר/ זה יהיה סיפור שקרה באמת
רק פקחי עינייך ילדה/ תראי זה רק סיפור אגדה

בתוך כלוב ישן עם שער פתוח/ שקורא לי לבוא אליו ולעבור
בתוך הלב ענן שלא רוצה לצאת מכאן/ מושך אותי לאחור

כי ביום אחד בגלגול אחר/ זה יהיה סיפור שקרה באמת
רק פקחי עינייך ילדה/ תראי זה סיפור

כי ביום אחד בגלגול אחר/ זה יהיה באמת
אז פקחי ענייך ילדה/ תראי זה רק סיפור אגדה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות